- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

روانه شناسان ایرانی، آذرماه گردهم می آیند

نخستین دوره همایش بین‌المللی رئولوژی ایران، ۲۶ و ۲۷ آذر ماه امسال در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، این همایش به همت انجمن رئولوژی ایران و با همکاری دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر، انجمن علوم و مهندسی پلیمر و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار می شود.

دانشجویان و متخصصان مراکز علمی می‌توانند مقالات خود را تا ۱۲ مرداد ماه امسال برای انجمن ملی رئولوژی ایران ارسال کنند.

مقالات ارسالی باید در محورهای “سوسپانسیون‌ها و کلوئیدها”، “رئولوژی بین سطحی، امولسیون‌ها و ژل‌ها”، “آلیاژهای پلیمری و نانو کامپوزیت‌ها”، “مکانیک سیالات غیر نیوتونی”، “رئولوژی سیالات الکترومغناطیسی”، “مواد غذایی، آرایشی و دارویی”، “شبیه‌سازی و رئولوژی محاسباتی”، “صنایع نفت و پتروشیمی”، “پوشش‌های سطحی و سیستم‌های زیستی” و “رئولوژی در کنترل کیفی مواد و فرآیندها” باشد.

زمان اعلام پذیرش مقالات روز ۲۱ شهریورماه تعیین شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت www.icor-isr.com مراجعه کنند.

رئولوژی (روانه‌شناسی) یا شارش شناسی، علم جریان و تغییر شکل جریان‌ها که برهم کنش بین نیروها، تغییر شکل و زمان را توصیف می‌کند. رئولوژی از واژه رئوس (Rheos) که واژه‌ای یونانی به معنای جریان است، اقتباس شده‌ است. رئولوژی برای تمام مواد از گازها تا مایعات کاربردی است.

علم رئولوژی حدود یک قرن سابقه دارد که برای اولین بار به علت نیاز به توصیف خواص سیالات مطرح شد. اگر ویسکوزیته مقاومت در برابر جریان و الاستیسیته ساختار و پایداری ابعادی ماده را معرفی کند، می‌توان گفت که رئولوژی در واقع رفتار ویسکوز و الاستیک سیستم‌ها را به صورت مجزا و در ارتباط با یکدیگر بررسی می‌کند.

سیالات را به‌طور کلی می‌توان به سیالات نیوتونی، غیر نیوتونی مستقل از زمان، غیرنیوتونی وابسته به زمان و ویسکوالاستیک طبقه‌بندی کرد که جریان‌شناسی سیالات غیرنیوتونی و ویسکوالاستیک وظیفه خطیر دانش رئولوژی است

انتهای پیام