- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

راه اندازی پالایشگاه تولید گازوئیل زیستی از پسماند روغن های خوراکی در کشور

سایت پالایشگاه زیستی تولید بیودیزل (گازوئیل زیستی) از روغن پسماند خوراکی با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری در قالب تفاهم نامه ای با پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران راه اندازی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، سایت پالایشگاه زیستی تولید بیودیزل (گازوئیل زیستی) که با ظرفیت ۴۰۰ لیتر در روز در استان البرز راه اندازی شده می تواند الگویی برای مدیریت پایدار ضایعات، تولید حامل های انرژی زیستی، حفاظت از محیط زیست و بهبود سلامت انسان باشد.

ایران با ۸۱ میلیون نفر جمعیت روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر گازوئیل (یا نفت گاز) مصرف می کند. بیماری های تنفسی، قلبی و عروقی، عدم توسعه مغزی کودکان و ده ها عارضه دیگر نتیجه مصرف روزافزون سوختهای فسیلی نظیر گازوئیل در ایران است.

ستاد توسعه زیست فناوری با هدف توسعه استفاده از فناوری های زیستی برای کمک به ارتقای زندگی مردم، اقدامات مختلفی را با نهادهای مختلف آغاز کرده است که یکی از این اقدامات با همکاری گروه ترویجی دوستداران محیط زیست و پردیس کشاورزی منابع طبیعی دانشگاه تهران، رقم خورده است. ذیل این همکاری سه جانبه، سایت پالایشگاه زیستی تولید بیودیزل (گازوئیل زیستی) از روغن پسماند خوراکی راه اندازی شد.

این تفاهم نامه می تواند به «فرهنگ سازی کاهش مصرف سوختهای فسیلی و آگاهی به اثرات جبران ناپذیر آنها بر محیط زیست و سلامت انسان» و «معرفی سوخت های جایگزین دوستدار محیط زیست به جای سوخت فسیلی در کشور» بیانجامد.

 انتهای پیام