جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

تولید صنعتی فلومتر مایعات مورد نیاز صنعت آب و فاضلاب در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:44893
سه شنبه، ۴ تیر، ۱۳۹۸ | 13:21

تولید صنعتی فلومتر مایعات مورد نیاز صنعت آب و فاضلاب در کشور

یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید صنعتی و صادرات فلومترهای مایعات با کاربرد در صنعت آب و فاضلاب شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، علی اسماعیلی، مدیر عامل شرکت مهندسی پنگان الکترونیک درباره محصول این شرکت گفت: فلومتر مایعات، اندازه‌گیری فلو (دبی)‌ سیال را با استفاده از اندازه‌گیری سطح سیال که از داخل کانال‌های خاصی عبور داده می‌شود، انجام می‌دهد.
وی افزود: دقت اندازه‌گیری این سنسور ۳ میلیمتر است یعنی هر ۳ میلیمتر تغییر در سطح سیال توسط سنسور تشخیص داده می‌شود.
اسماعیلی گفت: بیشترین کاربرد این محصول در صنعت آب و فاضلاب برای سنجش دبی یا سیال عبوری با دقت خیلی بالاست.
مدیر عامل شرکت مهندسی پنگان الکترونیک درباره صادرات این محصول دانش بنیان نیز اظهار داشت: اواخر سال گذشته اولین صادرات این محصول به کشور عمان صورت گرفت.
وی درباره میزان اشتغال‌زایی این محصول نیز گفت: زمانی که شرکت شروع به کار کرد حدود شش، هفت نفر نیروی کار داشتیم که الان به حدود ۱۵ نفر رسیده است و همین محصول هم باعث این تعداد اشتغال‌زایی شده است. البته تعداد نیروی کار ما تا ۲۰ نفر هم قابل افزایش است.
اسماعیلی با اشاره به دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری عنوان کرد: نمونه‌سازی اولیه این محصول انجام شده بود و در مرحله تولید صنعتی از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت کردیم که توانستیم بخشی از کار و تولید اولیه را انجام دهیم. اگر مبلغ تسهیلات بیشتر بود، سرعت کار بیشتر می‌شد.
مدیر عامل شرکت مهندسی پنگان الکترونیک درباره میزان رقابت و برابری این محصول با مشابه خارجی نیز گفت: این محصول از نظر دقت با نمونه خارجی کاملا قابل رقابت است و در بعضی از پارامترها که نوآوری شده حتی بهتر از نمونه خارجی است.
اسماعیلی در پایان خواستار توجه به بحث صدور ضمانت‌نامه‌ برای شرکت‌های دانش بنیان کوچک شد و گفت: برای شرکت‌‌های دانش بنیان که سرمایه اصلی‌شان دانش‌شان است، تامین ضمانت نامه‌های سنگین، خیلی سخت است و صندوق باید در این زمینه همکاری بیشتری را صورت دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

«مرکز ملی پیشران طراحی تراشه» راه‌اندازی می‌شود

ساخت «فلزیاب صنعتی» با قابلیت تشخیص سریع ضایعات فلزی در خطوط تولید

افتتاح خط تولید کاملا بومی «لوله خلأ خون‌گیری» در کشور

اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها