جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

انتشار کتاب محققان ایرانی در حوزه نانومحاسباتی از سوی اشپرینگر

نسخه قابل پرینت
کد خبر:44815
پنج شنبه، ۳۰ خرداد، ۱۳۹۸ | 12:27

انتشار کتاب محققان ایرانی در حوزه نانومحاسباتی از سوی اشپرینگر

در مراسم گرامیداشت روز ابوریحان بیرونی که روز پنجشنبه برگزار شد از کتاب «Computational Continuum Mechanics of Nanoscopic Structures» تألیف دکتر هاشم رفیعی تبار، عضو وابسته گروه علوم پایه فرهنگستان علوم و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و اسماعیل قوانلو و دکتر سید احمد فاضل زاده رونمایی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، کتاب “مکانیک محاسباتی سیستم‌های پیوسته برای بررسی ساختارهای مقیاس نانو” که از سوی این سه محقق ایرانی و در حوزه نانو تالیف شده، به تازگی توسط انتشارات بین المللی springer منتشر شده است.

دکتر هاشم رفیعی تبار، نویسنده اصلی کتاب در این مراسم با اشاره به اینکه کتاب مزبور در ایران نوشته شده و در یکی از مؤسسات معروف جهانی (انتشارات اشپرینگر) چاپ شده است خاطر نشان کرد: یکی از شاخص‌های مرجعیت علمی این است که کتاب ایرانی در خارج از کشور چاپ شود.

وی از جمله شاخصه‌های این کتاب را محقق شدن یک کار تیمی بین دو دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانست و خاطر نشان کرد: نوآوری این کتاب این است که از نظریات پیشرفته مکانیک سیستم‌های پیوسته برای بررسی سیستم‌های گسسته، بخصوص در حوزه‌ی نانو استفاده می‌کند.روش‌های این کتاب در مرزهای دانش قرار دارند و کمک می‌کنند سیستم‌های زیستی را بررسی کنیم.

نویسنده این کتاب افزود: تعداد دانلودها و بازخوردی که از مؤسسات اشپرینگر دریافت کرده‌ایم بسیار عالی بوده و به پژوهشگران جوان توصیه می‌کنم اگر می‌خواهند در حوزه علمی مطرح و مرجع باشند افکار خود را در مؤسسات معروف دنیا به چاپ برسانند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

الحاق ۱۷ عضو جدید به ترکیب فرهنگستان علوم با ابلاغ رئیس جمهور

صالحی: عدم اعطای تابعیت به نخبگان خارجی افتخار نیست!/سطح درک برخی مسوولان از مهاجرت نخبگان، خطرناک است!

انتشار كتاب فیزیکدان ایرانی در زمینه «فیزیک سیاه‌چاله‌ها» توسط «اشپرینگر»

پژوهشگران جوان برجسته رشته های علوم پایه کشور معرفی و تقدیر شدند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها