- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

دانشگاه امیرکبیر، میزبان جشنواره دانش‌آموزی ریاضی

جشنواره ملی دانش‌آموزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه ریاضیات، ۲۲ تا ۲۴ مردادماه در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر این دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، جشنواره ملی دانش‌آموزی امیرکبیر با هدف علاقه‌مندسازی دانش‌آموزان به ریاضیات برگزار می‌شود. در این جشنواره مجموعه‌ای از مسابقات و چالش‌های جذاب ریاضی برای شرکت‌کنندگان طراحی شده است که در این مسابقات حل مسائل ریاضی به صورت گروهی انجام می‌شود و دانش‌آموزان فارغ از آموزش‌های کتاب درسی، با مفاهیمی در ریاضی مانند نظریه مجموعه‌ها، گروه‌ها، گراف و آنالیز ترکیبی آشنا می‌شوند.

با اینکه در جریان بازی‌ها، مسابقات و چالش‌ها نامی از این مباحث به میان نمی‌آید، اما این مباحث به صورت عملی و مهارتی به کار گرفته می‌شوند.

اولین جلسه هماهنگی با مدیران، رابطان، مربیان و معلمان پژوهش ۲۶ خردادماه با حضور رئیس دانشکده، رئیس انجمن ریاضی ایران، برخی از مولفان کتب درسی و اساتید المپیادهای ریاضی و دبیر اجرایی جشنواره در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

شرکت در این نشست برای علاقه‌مندان آزاد است و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبگاه جشنواره به نشانی asrf.aut.ac.ir مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۶۴۵۴۵۶۶۸ و ۶۴۵۴۵۶۵۴ و ۰۹۰۱۷۰۷۰۳۲۶ تماس بگیرند.

انتهای پیام