- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

کارگاه تخصصی نوآوری و پایداری انرژی با حضور بنیانگذار حوزه پایداری انرژی استرالیا

کارگاه تخصصی نوآوری و پایداری انرژی ۱۹ و ۲۰ خردادماه با حضور پرفسور دورا مارینوا، بنیانگذار حوزه پایداری انرژی در استرالیا در محل دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال برگزاری است.

به گزارش دیده بان علم ایران، پرفسور دورا مارینوا درخصوص این کارگاه تخصصی گفت: در این کارگاه دو روزه، دو محور اصلی درک نوآوری برای پایداری و پژوهش علمي جهت پیاده سازی نوآوري مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: در روز اول این کارگاه تخصصی، موضوعات «نوآوری چیست» و «توسعه پایدار» و در روز دوم موضوعات «تحقیقات عملی چه چیزی است و چرا ما به آن نیاز داریم؟» و «برنامه های تحقیقاتی مشترک ممکن» مورد بررسی قرار می گیرد.

مارینوا با بیان اینکه انتظار می رود نوآوری ها، ساختاری برای انتقال به یک توسعه پایدار در پاسخ به اولویت های تغییرات اقلیمی، نابودی تنوع زیستی، آلودگی، تبدیل زمین و سلامت انسان باشند، این سوال را مطرح کرد که آیا ما واقعا درک می کنیم که نوآوري چيست و چگونه مي تواند بر عملکرد انسان در جامعه و سیاره زمين تاثیر گذارد؟

وی اظهار داشت: این کارگاه تخصصی به دنبال بررسی ارتباط میان نوآوری و توسعه پایدار است. همچنین برخی اصول و رویه های کلی مشخص می شود، اما تمرکز اصلی این کارگاه بر روی نیاز به یافتن راه حل های مناسب و قابل قبول از طریق تحقیقات عملی با حفظ دیدگاه جهانی در مورد تاثیرات سیاره ای است.

انتهای پیام