- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

دکتر امامی، استاد برجسته قارچ شناسی پزشکی درگذشت

دکتر مسعود امامی، استاد برجسته قارچ شناسی پزشکی ایران درگذشت.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، پیکر مرحوم دكتر امامي، روز جمعه ۱۷ خرداد پس از تشییع از مقابل بیمارستان شهریار (خیابان آذربایجان) در بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شد.

مجلس ترحیم و بزرگداشت استاد نیز روز یکشنبه ۱۹ خرداد از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ در مسجد النبی (ص) واقع در خیابان کارگر شمالی، رو به روی کوی دانشگاه تهران برگزار می شود.

زنده یاد دکتر مسعود امامی از استادان پیشکسوت قارچ شناسی پزشکی کشور بود که از اواسط دهه ۱۳۴۰ پس از تشکیل دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی دانشگاه تهران به عضویت هیات علمی این دانشکده در آمد و پس از بازنشستگی از دانشگاه علوم پزشکی تهران در سالهای اخیر به عنوان استاد دانشگاه آزاد واحد تهران شمال فعالیت داشت.

دکتر امامی که در سال ۱۳۱۰ در ماكو به دنيا آمده بود، تحصيلات ابتدايي را در دبستانهاي خسروي و پهلوي شهرستان خوي و دوره دبیرستان را در دبيرستان های قريب، ايرانشهر و هدف تهرن گذرانيد و در خرداد ۱۳۳۱ به اخذ ديپلم نائل آمد.

وی در ادامه در رشته داروسازي دانشگاه تهران تحصیل کرد و  دوره تخصص انگل شناسی را در دانشگاه تهران و قارچ شناسي را در انستيتو پاستور پاريس و C.OC امريكا گذراند. دکتر امامی، دوره عالي مالاريالوژي را نیز در انستيتو مالاريالوژي و پارازيتولوژي دانشگاه تهران گذرانده بود.
کتاب تشخيص آزمايشگاهي بيماريهاي قارچي (۱۳۴۸)، قارچ شناسي پزشكي(۱۳۶۵)، قارچ شناسي پزشكي جامع (۱۳۷۷) از جمله تالیفات مرحوم دکتر امامی است که كتاب قارچ شناسي پزشكي جامع، برنده كتاب سال ۱۳۷۷ بوده است.

دیده بان علم ایران نیز درگذشت این استاد و پژوهشگر فقید را به خانواده و شاگردان استاد و جامعه علمی و دانشگاهی تسلیت می گوید.

انتهای پیام