- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

«ما نمی توانیم»، نقش پرچم پرفسورنماها!/ دعوت مرجع ملی ایمنی زیستی برای بازدید عموم از آزمایشگاه های کنترل محصولات تراریخته

مرجع ملی ایمنی زیستی با انتقاد از برخی رسانه ها و به تعبیر او، پرفسورنماهایی که مدعی ناتوانی ایران در شناسایی محصولات تراریخته وارداتی هستند تاکید کرد تک تک محموله های وارداتی از جنبه تراریختگی به طور دقیق بررسی می شوند.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر بهزاد قره یاضی که در سمینار «بیوتکنولوژی میکروریزها و مهندسی ژنتیک» در دانشگاه یزد سخن می گفت با تشریح سیستم نظارت وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست بر تولید و واردات محصولات تراربخته گفت: برخی رسانه ها و پروفسورنماها نقش پرچم فعالیتشان «ما نمی توانیم» است. آنها می گویند ما نمی توانیم بفهمیم کدام محصولات تراریخته وارد کشورمان می شوند!! توصیه من به آنها این است که مطالعات خود را افزایش دهند و باور کنند که ما می توانیم.

مرجع ملی ایمنی زیستی از همه دعوت کرد از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کنند و با توانمندی های کشورمان در ردیابی کمی و کیفی محصولات تراریخته آشنا شوند.

قره یاضی با تشریح قانون ایمنی زیستی گفت: در کجای دنیا چنین قوانین مترقی راجع به محصولات تراریخته وجود دارد که کشت و مصرف آن را نه تنها مجاز کرده باشد بلکه دولت را مکلف به فراهم اوردن تمهیدات لازم برای انجام این امور کرده باشد.

وی ضمن ابراز امیدواری برای دریافت مجوز پنبه تراریخته و کاشت آن در سال مزین به عنوان رونق تولید، گفت: ما با واردات بی رویه هر نوع محصول کشاورزی اعم از تراریخته و غیر تراریخته مخالف هستیم.

انتهای پیام