پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

براساس نظرسنجی ایسپا: تنها ۳۷ درصد ایرانی ها چند روز در هفته گوشت می خورند/حدود ۵ درصد ایرانی ها در یک سال گذشته گوشت قرمز نخورده اند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:44502
یکشنبه، ۵ خرداد، ۱۳۹۸ | 15:53

براساس نظرسنجی ایسپا: تنها ۳۷ درصد ایرانی ها چند روز در هفته گوشت می خورند/حدود ۵ درصد ایرانی ها در یک سال گذشته گوشت قرمز نخورده اند

نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران( ایسپا) نشان می‌دهد در یک سال گذشته تنها ۲٫۷ درصد پاسخگویان هر روز و ۳۴٫۹ درصد آنها چند روز در هفته گوشت قرمز مصرف کرده‌اند.

به گزارش دیده بان علم ایران بر اساس نتایج این نظرسنجی که در روزهای سی و یکم اردیبهشت و اول خرداد سال ۹۸ به صورت تلفنی انجام شده ۴۳.۴ درصد شرکت‌کنندگان هم چند روز در ماه و ۱۴.۲ درصد دیگر، تنها چند بار در سال گوشت قرمز مصرف کرده‌اند.

هم‌چنین این نظرسنجی بیانگر این است که ۴.۷ درصد شرکت‌کنندگان در یک سال گذشته اصلاً گوشت قرمز مصرف نکرده‌اند و ۰.۲ درصد شرکت‌کنندگان هم به این سوال پاسخ ندادند.

جامعه آماری این نظرسنجی شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) بوده است و طی این نظرسنجی، سوال «در خانواده شما در یک سال گذشته تا چه حد از گوشت قرمز استفاده شده است؟» از شرکت‌کنندگان پرسیده شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ساخت کیت شناسایی ژنتیک گوشت مصرفی محصولات غذایی در کشور

نخستین کنگره ملی «بهداشت مواد غذایی» برگزار می شود

چلوکباب یا هوای پاک؛ کدام را انتخاب می کنید؟!

گوشتخواری انسان، ۳۰۰ گونه جانوری را تا لبه انقراض برده است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها