- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

رقابت خبرگان بازار سهام ایران و برنامه های هوشمند در پیش بینی قیمت سهام

خبرگان بازار سهام ایران و برنامه های هوشمند  در چالش پیش بینی بازار سهام در دانشگاه صنعتی امیرکبیر رقابت می کنند.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر احمد نیک آبادی، دبیر مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر با بیان اینکه امروزه هوش مصنوعی تقریباً در اغلب حوزه‌های مختلف فعالیت‌های انسانی وارد شده است، گفت: هم اکنون در کشورهای توسعه یافته بالغ بر ۸۰ درصد حجم معاملات بازارهای مالی از طریق معاملات الگوریتمی مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می‌گیرد در حالی است که این رقم در کشورمان بسیار پایین‌تر از این حد است.

وی از طراحی مسابقه‌ای با عنوان “هوش مصنوعی امیرکبیر؛ چالش پیش بینی بازار سهام” خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این مسابقه آشنایی هر چه بیشتر متخصصان داخلی با چالش‌های این حوزه و همچنین تربیت نیروهای کارآمد جهت ورود به این حوزه است.

نیک آبادی با تاکید بر اینکه این مسابقه به صورت ماهانه برگزار می‌شود، اظهار کرد: هر یک از تیم‌های شرکت کننده باید قیمت بسته شدن سهام ۱۰ شرکت مختلف بورس ایران را در کلیه روزهای کاری ماه آینده پیش بینی و گزارش کند.

به گفته وی، پیش‌بینی های صورت گرفته می‌تواند کاملاً مبتنی بر نظر افراد خبره باشد، توسط سامانه‌های نرم‌افزاری هوشمند تولید شده باشد و یا ترکیبی از هر دو مورد باشد.

دبیر مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر مهلت شرکت در این مسابقه را آخرین روز هر ماه ذکر کرد و ادامه داد: در پایان هر ماه، پیش بینی‌های ارائه شده از سوی تیم‌ها ارزیابی شده و به تیم برتر جایزه‌ای تعلق می‌گیرد. همچنین در زمان برگزاری مسابقات سالانه هوش مصنوعی امیرکبیر به سه تیمی که بهترین خطای ماهانه، بهترین میانگین خطا در سه ماه برتر خود و بهترین میانگین خطا در پنج ماه منتهی به مسابقه را داشته باشند جوایز دیگری اعطا خواهد شد.

وی تصریح کرد: محققان و شرکت‌های فعال در این زمینه می‌توانند با حضور در این مسابقه توانایی خود در پیش‌بینی بازار سهام را با دیگران مقایسه کرده و ضمن کسب اعتبار از جوایز نقدی این مسابقه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام