- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

دستورالعمل راه اندازی سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد نهایی شد

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد از نهایی شدن دستورالعمل راه‌اندازی سراهای نوآوری این دانشگاه و ابلاغ آن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، بابک نگاهداری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل راه‌اندازی، نظام رتبه‌بندی و ارزیابی سراهای نوآوری گفت: سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی که شامل زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز TTO، مراکز شتاب‌دهی، مراکز کسب و کار، مراکز ثبت اختراع و مراکز خدمات فناوری هستند، به صورت متمرکز ایجاد می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی، در هر استان بین یک تا چند سرای نوآوری خواهیم داشت که به صورت واحد فناوری همانند واحدهای دانشگاهی فعالیت می‌کنند و مسائل مالی و قراردادی آنها کاملاً به صورت جداگانه انجام می‌شود.

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: سراهای نوآوری در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور علاوه بر اینکه می‌توانند در محدوده دانشگاهی تأثیرگذار باشند و افراد بسیاری را به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان سوق دهند و شرکت‌های کارآفرین ایجاد کنند، در رونق تولید و اقتصاد مقاومتی نیز نقش بسیار مؤثری ایفا خواهند کرد.

انتهای پیام