جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

دستورالعمل راه اندازی سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد نهایی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:44348
یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت، ۱۳۹۸ | 15:02

دستورالعمل راه اندازی سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد نهایی شد

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد از نهایی شدن دستورالعمل راه‌اندازی سراهای نوآوری این دانشگاه و ابلاغ آن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، بابک نگاهداری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل راه‌اندازی، نظام رتبه‌بندی و ارزیابی سراهای نوآوری گفت: سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی که شامل زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز TTO، مراکز شتاب‌دهی، مراکز کسب و کار، مراکز ثبت اختراع و مراکز خدمات فناوری هستند، به صورت متمرکز ایجاد می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی، در هر استان بین یک تا چند سرای نوآوری خواهیم داشت که به صورت واحد فناوری همانند واحدهای دانشگاهی فعالیت می‌کنند و مسائل مالی و قراردادی آنها کاملاً به صورت جداگانه انجام می‌شود.

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: سراهای نوآوری در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور علاوه بر اینکه می‌توانند در محدوده دانشگاهی تأثیرگذار باشند و افراد بسیاری را به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان سوق دهند و شرکت‌های کارآفرین ایجاد کنند، در رونق تولید و اقتصاد مقاومتی نیز نقش بسیار مؤثری ایفا خواهند کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

رییس مرکز پژوهش های مجلس: قدرت دستمزد متخصصان کشور در یک دهه اخیر بیش از ۲۵۰ درصد کاهش یافته است

کاهش ساعات موظفی تدریس اعضای هیات علمی فناور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد، مهلت دفاع از پایان‌نامه ها را تمدید کرد

پذیره‌نویسی “فراصندوق سرمایه‌گذاری” آغاز شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها