سه شنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Tuesday, 23 April , 2024

تبدیل ایده های خلاقانه دارویی و غذایی به محصول در شتابدهنده خصوصی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:44342
یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت، ۱۳۹۸ | 13:02

تبدیل ایده های خلاقانه دارویی و غذایی به محصول در شتابدهنده خصوصی

با راه اندازی شتابدهنده خصوصی در حوزه محصولات دارویی و غذایی در راستای تفاهم نامه ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با شرکت های اکتوورکو و آماده لذیذ زمینه تبدیل ایده‎های خلاقانه به محصولات دارویی و غذایی فراهم شد.

به گزارش دیده بان علم ایران براساس موافقت نامه امضا شده بین دکتر قانعی – دبیر ستاد – و نهاله نراقی، مدیرعامل شرکت داروسازی اکتوورکو و دکتر علینصر نراقی، مدیرعامل شرکت آماده لذیذ، حداقل ۱۰ تیم منتخب با استقرار در شتابدهنده اکتوتک و اخذ حمایت مالی ستاد برای تحقیق و توسعه، فعالیت خود را آغاز کنند.

همچنین با توجه به زیرساخت‏های مناسب گروه اکتوور و شرکت‏های زیرمجموعه آن، موافقت‏نامه دیگری با هدف مشارکت در تولید صنعتی محصولات مورد تایید ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد. در این موافقت‏نامه مقرر شد ستاد توسعه زیست فناوری، بسته محصولات حاوی بهترین خروجی‏ها و محصولات به دست آمده از فعالیت‏های شتابدهنده های همکار را به شرکت اکتوورکو ارائه کند و در صورت توافق نهایی، با حمایت مالی ستاد توسعه زیست ‏فناوری، این محصولات به تولید انبوه رسیده و روانه بازار شود.

ستاد توسعه زیست فناوری در سالهای اخیر، با حمایت معاونت علمی و فناوری و در تعامل با شرکت‏های پیشرو حوزه زیست‏ فناوری و با هدف پرورش ایده‏ های برتر و حمایت از شرکت‏های نوپا و دانش ‏بنیان، اقدام به تاسیس و راه ‏اندازی بیش از ۱۰ شتابدهنده تخصصی در حوزه زیست‏ فناوری کرده است.

نهاله علینصر نراقی اکتوور اکتوتک

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فراخوان حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد استارتاپ و هسته‌ فناور

اذعان دبیر ستاد توسعه زیست فناوری به موفقیت عوامل قدرتهای خارجی در کارشکنی علیه تولید محصولات تراریخته

آخرین خبرها از واکسن‌های ایرانی کرونا

انتظار سه ماهه پنبه تراریخته سه ساله شد/تاکید جامعه بیوتکنولوژی بر تسریع روند تولید محصولات تراریخته

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها