- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

فراخوان سزامی برای همکاری در بررسی توجیه علمی باریکه‌ خط BEATS

کارگاه بررسی توجیه علمی خط باریکه جدید سنکروترون سزامی، تیرماه امسال در کشور قبرس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، سنکروترون سزامی در راستای توسعه باریکه‌خط‌های جدید خود قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی یک خط باریکه با نام BEATS را به مرحله بهره‌برداری برساند.

این باریکه‌خط به تکنیک مقطع‌نگاری (توموگرافی) برای کاربردهای پزشکی، علم مواد، نانو، باستان‌سنجی، زمین‌شناسی، محیط‌زیست و سایر کاربردهای مرتبط اختصاص یافته است.

در این راستا در تاریخ ۲۷ و ۲۸ ژوئن سال جاری میلادی (۶ و ۷ تیر ۱۳۹۸) کارگاهی با موضوع بررسی توجیه علمی (scientific case) این خط باریکه در کشور قبرس برگزار خواهد شد.

مشخصات کلی و طرح‌واره باریکه‌ خط BEATS،کاربردهای مقطع‌نگاری در بهداشت و پزشکی، دیرینه‌شناسی و باستان‌سنجی، علم مواد و نانو، شیمی، صنایع نفت و نیاز کاربران سزامی به این تکنیک، مدیریت داده‌های کلان
و دستاوردهای سزامی و آینده آن از جمله سرفصل های این کارگاه اعلام شده است.

در این کارگاه سخنران‌هایی از چشمه نور سوییس، سنکروترون اروپا، سزامی و موسسه تحقیقاتی قبرس سخنرانی خواهند کرد.

برای شرکت کنندگان در کارگاه نیز امکان ارائه شفاهی و یا ارائه پوستر فراهم شده است. افرادی که در این کارگاه شرکت می‌کنند لازم است تجربه کافی در تهیه توجیه علمی خط باریکه و اطلاعات کافی درباره تکنیک مقطع‌نگاری داشته باشند.

از علاقه‌مندان شرکت در این کارگاه دعوت شده شرح حال علمی (رزومه) خود را به همراه متنی که بیانگر ارتباط سوابق علمی شخص با نیازمندی‌های شرکت در کارگاه (حداکثر یک صفحه) است به نشانی users.ilsf@ipm.ir ارسال نند.

انتهای پیام