سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

پیشکسوت هواشناسی هشدار داد: احتمال وقوع طوفانی بسیار عظیم در خلیج فارس

نسخه قابل پرینت
کد خبر:44155
شنبه، ۷ اردیبهشت، ۱۳۹۸ | 09:40

پیشکسوت هواشناسی هشدار داد: احتمال وقوع طوفانی بسیار عظیم در خلیج فارس

استاد پیشکسوت هواشناسی با هشدار نسبت به محتمل بودن وقوع طوفان دریایی عظیم در خلیج فارس بر ضرورت آمادگی برای مواجهه با این مخاطره هولناک طبیعی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، مهندس حسین اردکانی که در نشست تخصصی بررسی و تحلیل سیلاب های اخیر کشور در سواحل شمالی و جنوبی کشور در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی سخن می گفت با اذعان این که زمان رخداد این پدیده قابل پیش بینی نیست اظهار داشت: بررسی های دانشمندان نشان داده خلیج فارس می تواند شاهد چنین طوفان عظیمی باشد. طوفان های دریایی که از اقیانوس هند می آید بلاخره از تنگه هرمز می گذرد و خسارت عظیمی در خلیج فارس به جای می گذارد.

وی تصریح کرد: پژوهشی که توسط سه نفر از دانشمندان MIT انجام شده هم نشان می دهد خلیج فارس در کنار تمپا در خلیج مکزیک و کارینز استرالیا یکی از سه منطقه دنیاست که بالاترین خطر طوفان های دریایی در آنها وجود دارد.

دکتر راضیه لک، رییس پژوهشکده علوم زمین سازمان زمین شناسی هم با اشاره به مطالعات رسوب‌شناسی دیرینه‌شناسی انجام شده در خلیج فارس توسط محققان سازمان اظهار داشت: بررسی مغزه های ۱۰ و ۱۵ متری که از خلیج فارس گرفته ایم نشان می دهد در ۶۸۰۰ سال قبل چنان توفان عظیمی در خلیج فارس رخ داده که کلا رسوبات جوان را به زیر رسوبات قدیمی برده است. این یافته نشان می دهد خلیج فارس می تواند باز هم طوفان هایی به این عظمت را تجربه کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی انجام شد: تجلیل از مهندس اردکانی، استاد پیشکسوت هواشناسی

۳۰۰ دشت ایران به بحران فرو رفت!

همایش تخصصی نقشه‌های زمین‌شناسی آغاز شد/ تدوین نقشه راه توسعه معدن کشور

طلایی ترین استانهای ایران کدامند؟

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها