- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

پنجمین سمپوزیوم «ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی» برگزار می شود

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، پنجمین سمپوزیوم « ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی» را ۱۲ اردیبهشت ماه با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان، مرکز طبی کودکان و پژوهشکده سرطان در محل بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار می کند.

به گزارش دیده بان علم ایران، جدیدترین نوآوری ها در سیستم انتقال ژن و ویرایش ژنی، جنبه های بالینی در ژن درمانی، پژوهش های نوین در ویرایش ژنی و آشنایی با قوانین حقوقی و جنبه‌های اخلاقی در ژن درمانی محورهای این سمپوزیوم است.

اساتید حوزه بالین از دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و مشهد، مراکز پژوهشی همچون رویان، انستیتو پاستور و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک در این سمپوزیوم دور هم جمع می شوند تا از نظر بالینی و کاربردی به بررسی این موضوع بپردازند. متخصصان کودکان در رشته های مختلف، متخصصان داخلی، پزشکان عمومی، علوم آزمایشگاهی، ژنتیک، بیولوژی، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی مخاطبان این رویداد هستند.

آشنایی محققان با حوزه ژن درمانی و اطلاع از جایگاه کشور در این حوزه از اهداف پنجمین سمپوزیوم « ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی» است و حضور سیاست گذاران در آن سبب فراهم آمدن بستری مناسب برای بهره مندی، فعالیت علاقمندان و ارتقا این حوزه می شود.

انتهای پیام