پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

تدوین نقشه راه عملیاتی توسعه فناوری جلبک

نسخه قابل پرینت
کد خبر:43905
شنبه، ۲۴ فروردین، ۱۳۹۸ | 13:48

تدوین نقشه راه عملیاتی توسعه فناوری جلبک

نخستین «نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای توسعه فناوری جلبک و صنایع جانبی آن » به همت ستاد توسعه زیست فناوری و به میزبانی دانشگاه خلیج فارس، یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی، ستاد توسعه زیست فناوری اقدام به تدوین نقشه راه عملیاتی توسعه فناوری جلبک کشور کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور برای کشت و پرورش جلبک و همچنین استفاده از جلبک در صنایع مختلف، اظهار کرد: در سال‌های گذشته بخش‌های خصوصی و دولتی به صورت پراکنده در زمینه تولید جلبک کار کرده‌اند، اما تا الان به تولید انبوه نرسیده‌ایم و ظرفیت فراوانی برای پیشرفت در این حوزه وجود دارد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری افزود: در چهار ماه گذشته مطالعات فراوانی پیرامون ظرفیت‌ها و چالش‌های تولید جلبک اعم از میکروجلبک‌ها و جلبک‌های دریایی با همکاری بخش خصوصی صورت گرفته که نتایج این طرح در نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای توسعه فناوری جلبک و صنایع جانبی اعلام خواهد شد.

قانعی با اشاره به کاربردهای جلبک در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی، غذایی و دارویی گفت: در کنار این نشست، نخستین نمایشگاه ویژه شرکت‌های جلبک کشور نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فراخوان حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد استارتاپ و هسته‌ فناور

اذعان دبیر ستاد توسعه زیست فناوری به موفقیت عوامل قدرتهای خارجی در کارشکنی علیه تولید محصولات تراریخته

کشف نخستین جلبک سه جنسیتی در ژاپن

آخرین خبرها از واکسن‌های ایرانی کرونا

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها