- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

وزیر علوم: حمایت از صندوق های پژوهش و فناوری نقطه عطفی در پشتیبانی از ایده های فناورانه است

وزیر علوم برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری را نقطه عطفی در حمایت از ایده‌های فناورانه توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر منصور غلامی که در مراسم رونمایی از برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری در محل مجتمع شکوفایی شرکت های دانش بنیان سخن می گفت خاطرنشان کرد: رویکرد جدید و جدی در رابطه با حمایت از حرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته که حرکتی ارزشمند است و نیاز به تلاش مستمر دارد.

وی افزود: در حال حاضر در شرایط خاصی هستیم و حساسیت‌های زیادی در کشور وجود دارد که ضرورت اعمال مدیریت‌های دقیق‌تر احساس می‌شود و به این ترتیب نهادهایی همچون صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه‌های حمایتی از فعالیت‌های دانش‌بنیان را اجرایی کرده‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: ما در کارگروه صندوق نوآوری و شکوفایی در حال فعال‌تر کردن و تحرک بیشتر صندوق‌های پژوهش و فناوری هستیم و تلاش‌ها در این جهت است که حمایت‌های اعمال شده موفق‌تر از قبل اجرایی شود.

غلامی تأکید کرد: قطعاً برنامه‌هایی که صندوق نوآوری و شکوفایی برای صندوق‌های پژوهش و فناوری در نظر گرفته با دیدگاه آینده نگرانه بوده است.

وزیر علوم تصریح کرد: حمایت از ایده‌های دانش بنیان و فعالیت‌های استارت آپی نیاز به سرمایه گذاری ریسک پذیر دارد که این به پشتوانه جدی صندوق‌ها نیازمند است و امیدواریم شاهد حرکت‌های خوب صندوق‌های پژوهش و فناوری باشیم.

انتهای پیام