- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

استاد ایرانی دانشگاه «کلتک»، برنده جایزه «فاینمن ۲۰۱۹» شد

جايزه تدريس برتر «فاينمن ٢٠١٩» دانشگاه فناوری کالیفرنیا به دکتر على حاجى ميرى، استاد برجسته مهندسی برق اهدا شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر على حاجى ميرى، استاد مهندسى برق، مهندسى پزشكى و شاخه هاى مهندسى و علوم كاربردى، جايزه بهترين تدريس دانشگاه فناوری کالیفرنیا موسوم به جايزه فاينمن سال ٢٠١٩ را از آن خود كرد.

حاجى ميرى توسط دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاه فناوری کالیفرنیا نامزد دريافت اين جايزه شد كه همراهى اعضاء دانشگاه را در پى داشت.

دروسى كه او تدريس مى كند؛ حاوى عناوين بسيار مشكل است كه پتانسيل به چالش كشيده شدن را دارد؛ ولى شور، شوخ طبعى و بينش حاجى ميرى، به موضوعات، زندگى مى بخشد.

حاجي ميري كه از افتخارآفرينان المپيادهاي علمي در كشور و برنده مدال طلاي المپياد ملي فيزيك و مدال برنز بيست‌و يكمين المپياد بين‌المللي فيزيك در هلند است، سال ۱۳۷۳ تحصيلات كارشناسي خود را در رشته مهندسي الكترونيك در دانشگاه صنعتي شريف به پايان برده و مدارك فوق ليسانس و دكتري خود را نيز در رشته مهندسي برق از دانشگاه استنفورد دريافت كرده است.

وي علاوه بر فعاليت‌هاي مستمر در بخش‌هاي تحقيقاتي و صنعتي ريزتراشه در سال ۱۹۹۸ به عنوان دانشيار مهندسي الكترونيك و رييس آزمايشگاه‌هاي ميكروالكترونيك و نويز به موسسه فني كاليفرنيا ملحق شد.

زمينه‌ اصلي تحقيقات حاجی میری، مدارهاي پيوسته با سرعت بالا و RF است.

وي برنده مشترك جايزه مقاله ۱۹۹۷ Jack kilby از كنفرانس بين‌المللي مدارهاي ISSCC بوده و سه بار نيز برنده جايزه همكاري دانشكده IBM و جايزه موسسه ملي علوم CAREER شده است.

دكتر حاجي ميري سال ۱۳۸۳ به عنوان يكي از ۱۰۰ مخترع جوان برتر جهان انتخاب شد.

انتهای پیام