- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

حذف تسهیلات مدال آوران برنز المپیادها به بهانه محدودیت بودجه بنیاد نخبگان!

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با تایید حذف تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای مدال آوران برنز المپیادهای کشوری از پیگیری و مذاکره برای برقراری مجدد این تسهیلات خبر داد.
به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، فاطمه مهاجرانی گفت: بنیاد ملی نخبگان از اعطای تسهیلات به مدال آوران برنز خودداری می کند اما سهمیه کنکور مدال آوران برنز و عضویت در باشگاه دانش پژوهان جوان کماکان برقرار است.
باشگاه دانش پژوهان جوان همچنین در توضیحی در این خصوص با اشاره به مکاتبات صورت گرفته برای ادامه اعطای تسهیلات بنیاد به مدال آوران برنز کشوری خاطرنشان کرده که دلیل بنیاد ملی نخبگان برای حذف تسهیلات مدال آوران برنز کشوری، محدودیت بودجه بنیاد عنوان شده است!
به گزارش دیده بان علم ایران، آنچه نگرانی المپیادی ها را سبب شده این است که حذف تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای مدال آوران برنز کشوری که بی توجه به تبعات آن در بی انگیزه کردن این گروه از استعدادهای برتر دانش آموزی صورت گرفته می تواند آغاز روند حذف گام به گام تسهیلات اعطایی به نخبگان و تسری این روند به سایر نهادهای متولی حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر باشد که طبعا با مشاهده برخورد این چنینی بنیاد ملی نخبگان با نخبگان، بهانه خوبی برای خودداری از اجرای برنامه ها و سیاست های کلان بنیاد ملی نخبگان در حمایت از استعدادهای برتر و نخبگان خواهند یافت.
انتهای پیام