جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

دکتر صبوری، استاد ممتاز دانشگاه تهران شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:43162
سه شنبه، ۱۶ بهمن، ۱۳۹۷ | 11:35

دکتر صبوری، استاد ممتاز دانشگاه تهران شد

دکتر علی‌اکبر صبوری، استاد مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک به عنوان استاد ممتاز دانشگاه تهران انتخاب شد.

به گزارش دیده بان علم ایران در جلسه شورای انتخاب استاد ممتاز که روز یکشنبه ۱۶ دی  با حضور دکتر محمود نیلی احمدآبادی (رئیس دانشگاه)، دکتر محمد رحیمیان (معاون پژوهشی)، دکتر علی‌اکبر موسوی موحدی، دکتر شمسی‌پور، دکتر غلامی، دکتر صفری، دکتر علی مقاری، دکتر مهدی قندی، دکتر رحمت ستوده قره‌باغ و دکتر رضا نادری محمودی برگزار شد، بر اساس ماده ۱۱۸ آئین‌نامه استخدامی اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران، اعطای عنوان استاد ممتاز به دکتر علی‌اکبر صبوری استاد مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک مورد تصویب قرار گرفت.

دکتر علی‌اکبر صبوری که تیر ماه ۱۳۳۹ در شهرستان کاشمر متولد شده، دیپلم علوم تجربی را در سال ۱۳۵۸ از دبیرستان امام خمینی کاشمر گرفته و در سال ۶۵ دوره کارشناسی شیمی محض را در دانشگاه فردوسی مشهد در سال ۱۳۶۸ دوره کارشناسی ارشد شیمی با گرایش شیمی فیزیک را در دانشگاه مازندران و در سال ۷۵  دکتری شیمی فیزیک را در دانشگاه تربیت مدرس به پایان برده است.

وی در سال ۱۳۷۳ دانشجوی نمونه کشوری شد و در آبان ۱۳۷۵ با مرتبه استادیاری به استخدام مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران در آمد و در دی ماه ۱۳۷۹ به مرتبه دانشیاری و در دیماه ۱۳۸۳ به مرتبه استادی نائل شد و به مدت ۱۰ سال (۱۳۹۴-۱۳۸۴) رئیس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک بوده است.

دکتر صبوری از سال ۱۳۸۲ تاکنون به صورت پیوسته عضو هیأت ممیزه دانشگاه تهران است.

وی هم اکنون عضو هیأت ممیزه دانشگاه‌های پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان و همچنین دانشگاه زابل و عضو هیأت ممیزه مرکز وزارت علوم است.

استاد صبوری در سال ۱۳۸۴ موفق به دریافت نشان درجه یک پژوهش دانشگاه تهران شد و هم اکنون عضو کمیته ارتقا بین‌المللی دانشگاه‌ها در وزارت علوم، شورای راهبردی ISC و شورای سیاستگذاری دانشگاه تهران و مدیر گروه بیوفیزیک دانشگاه تهران است.

انتخاب به عنوان دانشمند برگزیده جهان اسلام در سال ۱۳۸۷ (توسط سازمان کنفرانس اسلامی)، دریافت نشان تولید دانش در سال ۱۳۸۹، دریافت نشان بنیاد نخبگان (جایزه مرحوم طباطبایی) در سال ۱۳۹۱ و دریافت نشان ترویج علم کشور در سال ۱۳۹۷ از دیگر افتخارات علمی استاد است.

دکتر صبوری تاکنون ۱۴۰ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی داشته و ۴۶۰ مقاله بین‌المللی به زبان انگلیسی، ۵۶ مقاله به زبان فارسی همراه با بیست جلد کتاب ترجمه و تألیف منتشر و ۵۲۰ چکیده مقاله در همایش‌های بین‌المللی و داخلی ارائه کرده و مجری دوازده طرح تحقیقاتی بوده که دو مورد از آنها طرح‌های برگزیده بنیادی دانشگاه تهران بوده است.

این استاد برجسته دانشگاه تهران از سال ۲۰۱۳ میلادی با قرار گرفتن در جمع یک درصد اول دانشمندان دارای بیشترین ارجاع به مقالاتش در حوزه بیوشیمی و زیست شناسی در فهرست دانشمندان برتر جهان مؤسسه تامسون رویترز (ISI) قرار دارد.

استاد صبوری که مدیرمسئول و عضو هیأت تحریریه چندین نشریه بین‌المللی و داخلی است در حوزه علم‌سنجی و رده‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها نیز فعالیت زیادی داشته و همواره به عنوان دیده‌بان علم کشور، مقالات و مصاحبه‌های متعددی داشته است.

این استاد ممتاز دانشگاه تهران همچنین در شورای اجرایی و نماینده ایران در دو سازمان بین‌المللی FAOBMB و IUBMB عضویت دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

یافته محققان ایرانی در خصوص هم‌افزایی تاثیر دو دارو در درمان سرطان پستان

اختصاص طرح جلد معتبرترین مجله شیمی تجزیه جهان به مقاله محققان ایرانی

«نشان عالی دانش» بر سینه ۱۲ چهره برجسته علمی کشور نشست

جلد دوم فلور مصور پارک ملی گلستان منتشر شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها