- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

از نوبت گرفتن در صف تا دریافت خدمات پزشکی با یک کلیک!/دسترسی آسان به خدمات متنوع خانگی و اداری با اپلیکیشن ایرانی «کنترات»

تیمی از محققان دانش آموخته MBA دانشگاه شهید بهشتی در قالب یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و پیاده سازی سامانه ارائه خدمات متنوع اداری و خانگی براساس یک نرم افزار تلفن همراه شدند که به کاربران امکان می دهد انواع خدمات مورد نیاز خود را در سریعترین زمان و با کمترین هزینه از طریق تلفن همراه خود سفارش دهند.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، این سامانه که در قالب اپلیکیشن و سایت اینترنتی «کنترات» در تهران و ۱۰ استان دیگر کشور به بهره برداری رسیده در مدتی کوتاه بالغ بر ۱۵ هزار نفر  کاربر فعال و حدود چهار هزار و ۵۰۰ متخصص ارائه دهنده خدمات را تحت پوشش قرار داده است.

کاربران می توانند به صورت رایگان و شبانه روزی درخواست های خود برای دریافت خدماتی نظیر نظافت، کارواش سیار، انجام امور به جای کاربر (مانند ایستادن در صف، خرید شخصی، مراجعه به ادارات)، خشکشویی، تعمیرات و خدمات ساختمانی، تعمیر لوازم خانگی، کلید سازی، خدمات اتومبیل از پنچرگیری و تعویض روغن موتور در محل تا تعمیرات مختلف، خدمات حیوانات خانگی، خدمات پزشکی و اورژانس در محل را از طریق سایت یا اپلیکیشن ثبت کنند و از پیگیری کنترات در رسیدگی به درخواست های خدمات خانگی و اداریشان مطمئن باشند.

تیم دانشجویی مبتکر این اپلیکیشن از بهار سال ۱۳۹۵ کار خود را آغاز کرده و از تیر ماه امسال، این سیستم را به صورت پایلوت به بهره برداری رسانده است.

این اپلیکیشن که همسو با رویکرد دولت به ارائه خدمات الکترونیک و پروژه دولتیار (دولت الکترونیک) طراحی شده و به بهره برداری رسیده چندی پیش موفق به دریافت نشان زیست بوم خلاق از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد

مقداد میرزایی، مدیرعامل شرکت آسان فناوران همراه رامان در نشست رونمایی از اپلیکیشن «کنترات» به خبرنگاران گفت: در حال حاضر روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ خدمت مختلف در زمینه های گوناگون به مردم ارائه می شود که بیشترین درخواستها در زمینه خدمات خودرو و نظافت منزل است.
اپلیکیشن جامع طراحی شده قادر است کلیه خدمات را در ۲۰ شاخه و ۳۰۰ زیر شاخه مختلف به کاربران ارائه دهد و اگر مشتری با خدمات دهنده به مشکل بخورد هم ما پاسخگو خواهیم بود و هم همه شرکتهایی که با آنها قرارداد داریم قانون جبران خسارت دارند.

وی خاطرنشان کرد: سعی بر این است قابلیتی بر روی اپلیکیشن ایجاد شود که مشتری لیست علاقمندی های خود را ثبت کند تا در صورت تمایل بتواند مجددا از خدمات فرد خاصی در شرکت مورد نظرش استفاده کند. سیستم امتیاز دهی به خدمات دهندگان هم در اپلیکیشن فعال است که البته فعلا برای کاربران قابل مشاهده نیست.

میرزایی، اشتغالزایی برای نیروهای متخصص با سرمایه اندک – داشتن فقط یک تلفن همراه هوشمند -، کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان، کاهش ترددها و در نتیجه کاستن از آلودگی هوا و ترافیک را از مزایای استفاده از این اپلیکیشن عنوان کرد و گفت: «کنترات» که  مجوز انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی و سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران را اخذ کرده در حال حاضر در تهران و ۱۰ استان کشور فعال است.

وی تصریح کرد: تکنولوژی این اپ مانند اینستاگرام به گونه ای است که به صورت خودکار با باز کردن برنامه آپدیت می شود و مانند دیگر اپلیکیشن ها برای روزآمدسازی نیازی به دانلود مجدد ندارد.

میرزایی با بیان این که از تیرماه تاکنون ۴۲ مورد در اپلیکیشن ارتقا داده شده و بیش از ۱۰۰ مورد دیگر در اپ در حال ارتقا است، اظهار داشت: تیم کنترات تلاش کرده تا قیمت های دقیق بازار را جمع آوری کرده و در خدماتی که قیمت شفاف دارند به مشتریان اعلام کند. مشتریان می توانند از طریق اپلیکیشن خدمات خانگی و اداری کنترات درخواست خود را ثبت کنند و قبل از نهایی شدن سفارش و وارد کردن شماره همراه خود فاکتور سرویس مورد نظر خود را از متخصص دریافت کنند.

وی تصریح کرد: پروفایل متخصص که شامل عکس و مشخصات و تاییدیه های اوست پس از پذیرش خدمت از طرف شرکت مربوطه در دسترس مشتری قرار می گیرد و مشتری بدون پرداخت هیچ وجهی می تواند تا لحظه آخر درخواست خود را کنسل کند.

به گفته میرزایی در سرویس های بازدیدی در صورت عدم رضایت مشتری از هزینه برآورد شده توسط متخصص قبل از شروع کار، امکان بازدید چندین متخصص نیز وجود دارد. همچنین هزینه انجام کار پس از اتمام کار متخصص پرداخت خواهد شد.

علاقمندان می توانند برای دریافت اپلیکیشن کنترات به نشانی اینترنتی www.contrat.app مراجعه کنند.

انتهای پیام