سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

در دانشگاه امیرکبیر انجام شد: تولید الیاف پلی استر مصرفی در چرم مصنوعی و زیست پزشکی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:42912
شنبه، ۲۲ دی، ۱۳۹۷ | 16:26

در دانشگاه امیرکبیر انجام شد: تولید الیاف پلی استر مصرفی در چرم مصنوعی و زیست پزشکی

محققان دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تولید الیاف پلی استری کاربردی در صنعت چرم مصنوعی و مصارف زیست پزشکی شدند.

به گزارش دیده بان علم ایران، ندا عزیزیها، مجری طرح «تولید الیاف پلی استر متخلخل به وسیله کلرید سدیم و بررسی خصوصیات آن» گفت: علت اصلی انتخاب تولید الیاف پلی استری جذب رطوبت بالا و هزینه پایین بود.

وی افزود: به طور کلی در تولید الیاف متخلخل در ایران ضعف وجود دارد از این رو با اجرای این طرح پژوهشی تا حد زیادی به اهداف مورد نظر کمک کرد تا افزایش رنگ پذیری، افزایش جذب رطوبت، کاهش جلا را داشته باشیم.

دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به روش کار خود در این طرح گفت: نتیجه این تحقیق در صنعت نساجی، فیلتراسیون، چرم مصنوعی و مصارف زیست پزشکی ، کامپوزیت سازی قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه ادامه کاراین پروژه به نیمه صنعتی شدن آن در ایران خواهد رسید، گفت: در حال حاضر الیاف متخلخل در برخی کشورهای دنیا تولید شده است.

این محقق با اشاره به ویژگی های این پروژه گفت: افزایش جذب رطوبت و خشک شدن سریع پارچه، بهبود رنگ پذیری، کاهش پرز دهی، کاهش جلا و… از ویژگی های این پروژه به شمار می رود.

به گفته عزیزیها، مزیت رقابتی طرح کاهش هزینه است.

گفتنی است اساتید راهنمای این پروژه دکتر محمدرضا محدث مجتهدی و دکتر سید احمد موسوی شوشتری، اعضای هیات علمی دانشکده  هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید ارزان الکتروکاتالیست بر پایه چارچوب‌های فلزی-آلی با طول عمر بالا

دستاورد محققان ایرانی در ترمیم استخوان‌ با هیدروژل نانویی تولیدی از پیله کرم ابریشم

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها