سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

تولید پاکت سیمان با استفاده از کاغذ معدنی در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:42794
دوشنبه، ۱۰ دی، ۱۳۹۷ | 11:50

تولید پاکت سیمان با استفاده از کاغذ معدنی در کشور

محققان پژوهشکده فرآوری مواد معدنی جهاد دانشگاهی تربیت مدرس موفق به تولید و بهینه‌سازی پاکت سیمان با استفاده از کاغذ معدنی شدند.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر مهدی اسکندری، عضو هیـأت علمی پژوهشکده فرآوری مواد معدنی و مجری این پروژه با بیان اینکه در حال حاضر اکثر شرکت‌های تولید سیمان در کشور از مواد پلیمری پلی پروپیلن جهت بسته‌بندی سیمان استفاده می‌کنند، گفت: این پاکت‌های پلیمری غیر برگشت‌پذیر به محیط زیست هستند و هزاران سال طول خواهد کشید که به طبیعت بازگردند.

عضو هیـأت علمی پژوهشکده فرآوری مواد معدنی با بیان این که در پاکت‌های جدید حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از پودر سنگ طبیعی استفاده می‌شود که به وفور در کشور یافت می‌شود، افزود: این پاکت‌ها که از پلیمر کمتری در آن ها استفاده می‌شود ارزانتر از پاکت‌های پروپلین هستند و مشکلات محیط زیستی آن ها بسیار کمتر از پاکت‌های سیمانی پلیمری است.

وی در پایان با اشاره به همکاری شرکت تعاونی تامین نیاز سنگبران صفا شهر در این طرح ادامه داد: از مزایای این فرآیند این است که نیازی به مصرف آب نیست و  در صورت تجاری سازی این محصول توسط جهاد دانشگاهی تربیت مدرس این پاکت‌ها می‌توانند جایگزین پاکت‌های مرسوم شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

شناسایی محل آلودگی در شبکه آبرسانی شهری با استفاده از سنسورهای متحرک

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران منصوب شد

بررسی عوامل موثر در خواص سامانه‌های پلیمری هیبرید با قابلیت استفاده در صنعت بسته بندی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها