- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

نخستین دوره مسابقات ساخت ربات های پیام رسان شبکه های اجتماعی برگزار شد

نخستین دوره مسابقات ساخت ربات پیام رسان با اعلام نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دوره مسابقات ساخت ربات پیام رسان در راستای حمایت از برنامه نویسان در پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

بات کاپ ۲۰۱۸ در دو مرحله برگزار شد، در مرحله ی نخست ۹۰۷ شرکت کننده در مدت دو هفته به صورت غیرحضوری با یکدیگر به رقابت پرداختند و ۳۷ نفر از این شرکت کننده ها به مرحله ی پایانی راه یافتند. برگزیدگان راه یافته به مرحله دوم در مدت زمان ۸ ساعت به صورت حضوری با یکدیگر به رقابت پرداخته و در پایان هفت نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.
در مراسم اختتامیه این مسابقه، دکتر جلیلی، عضو حقیقی شورای ملی فضای مجازی از اهمیت حمایت از پیام رسان های ایرانی سخن گفت و خاطرنشان کرد: بات کاپ برای اولین دوره با استقبال خوبی روبرو بود و این نشان از اهمیت این حوزه در سطح ملی دارد.

دکتر وثوقی وحدت، رئیس پژوهشکده فناوری های پیشرفته شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف نیز در ادامه این مراسم به اهمیت میدان دادن به جوانان و اعتماد به آنها برای خلق شگفتی ها و نقش برگزاری مسابقه ی بات کاپ در پیداکردن استعداد های برنامه نویسی در حوزه ساخت ربات پیام رسان ها اشاره کرد.

وی در بخشی از صحبت های خود از ثمره ی اعتماد به جوانان و شکوفایی ۵۰ شرکت دانش بنیان از دل پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه شریف سخن گفت.

در ادامه ی این مراسم سیدمحمد نظری، دبیر اجرایی مسابقه «بات کاپ» اظهار داشت: وب سایت ها و اپلیکیشن ها در حال تکامل و اشباع هستند و در آینده ای نزدیک ربات های پیام رسان ها دیگر ابزار فناوری اطلاعات می باشد که به کمک مردم می آید و بسیاری از خدمات الکترونیکی را ساده تر می کند.

وی افزود: مردم بیشترین زمان خود را در پیام رسان ها به سر می برند و در حال مطالعه  مطالب در کانال ها یا چت کردن با دیگرانند، حال فرض کنید یک ربات پیام رسانی با مخاطب گفت و گو کند و به سادگی خدمتی را ارائه دهد. برای مثال برای ثبت نام کارت سوخت، مردم در پیام رسانی که حضور دارند، ربات ثبت نام کارت سوخت را استارت بزنند و بات مرحله به مرحله اطلاعات را بپرسید و به راحتی مراحل ثبت نام کارت سوخت را پیش ببرد. برای نمونه در ثبت نام همین مسابقه شرکت کننده ها به جای ورود به سایت bot-mother.ir داخل پیام رسان های خود و از طریق بات کار ثبت نام را پیش بردند.

انتهای پیام