- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

تست های فرآیند تحویل گیری ماهواره «پیام» با موفقیت در حال انجام است

رییس سازمان فضایی ایران اعلام کرد: ماهواره «پیام» دانشگاه صنعتی امیرکبیر با موفقیت در حال طی تست های فرآیند تحویل گیری ماهواره است.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر براری با اعلام این مطلب در یادداشتی اینستاگرامی خاطرنشان کرد: ماموریت این ماهواره که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی و ساخته شده بهبود پایش گرد و غبار، حریق و اراضی کشاورزی است.

وی با اشاره به همکاری متخصصان پژوهشگاه فضایی ایران در انجام تست های تحویل گیری ماهواره گفت: تست تعیین مرکز جرم این ماهواره نیز با دقت بالایی با موفقیت انجام شد و یک گام دیگر با شادکامی برداشته شده است.

به گفته رییس سازمان فضایی ایران در طول طراحی و ساخت ماهواره «پیام» امیرکبیر و ایستگاه های زمینی آن از تخصص بیش از شش دانشکده تخصصی بهره گرفته شده و بیش از ۱۱۰ نفر شامل اساتید و نیروهای متخصص، تلاش فراوانی در این پروژه داشته اند.

معاون وزیر ارتباطات درباره ویژگی های ماهواره «پیام» گفت: ارتفاع مداری طراحی شده برای این ماهواره ۵۰۰ کیلومتر و طول عمر عملیاتی دو سال برای آن طراحی شده است.

وی ادامه داد: شش گذر از پهنه ایران در هر روز و جرم ۱۰۰ کیلوگرم از دیگر ویژگی های ماهواره «پیام» است که بررسی پوشش گیاهی، بهبود پایش گرد و غبار، حریق و اراضی کشاورزی، در کنار ذخیره و ارسال داده و نیز اندازه گیری تشعشعات فضایی با هدف بررسی اثر پرتوهای کیهانی بر عملکرد ماهواره، از جمله ماموریت های آن به حساب می آید.

انتهای پیام