جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

برترین های پژوهش و فناوری کشور معرفی و تقدیر شدند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:42695
یکشنبه، ۲۵ آذر، ۱۳۹۷ | 12:14

برترین های پژوهش و فناوری کشور معرفی و تقدیر شدند

همزمان با روز ملی پژوهش، طی مراسمی با حضور معاون اول رییس جمهور، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزرای علوم و بهداشت از برترین های پژوهش دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، دستگاه‌های اجرایی و فناوران برتر کشور تقدیر شد.

به‌ گزارش دیده بان علم ایران، برگزیدگان نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر که صبح امروز (یکشنبه) در سالن اجلاس سران تقدیر شدند عبارتند از:

پژوهشگران دانشگاهی

دکتر رضا محمودی از دانشگاه تهران با اچ ایندکس ۳۵ و تعداد ارجاعات چهار هزار و ۱۶ است و زمینه تخصصی وی “بررسی رفتار خزشی و توسعه آلیاژهای مقاوم به خزش برای کاربرد در دماهای بالا، تغییر شکل کروم آلیاژهای سبک به منظور بهبود شکل پذیری و آزمون های موضعی بررسی خواص مکانیکی با ایماد مینیاتوری” .

دکتر فریدون عزیزی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اچ ایندکس ۶۲ و تعداد ارجاعات ۱۸ هزار و ۹۴۳ است، زمینه تخصص وی “بررسی و پیشگیری از اختلالات ناشی از کمبود ید، بررسی استانداردهای رشد و بلوغ در تهران، اثر رادیوتراپی سر، در ایجاد تومورهای تیروئید و بررسی اثرات دارویی ضد تیرویید در ایران” .

دکتر محمد زلفی گل از دانشگاه بوعلی سینای همدان با اچ ایندکس ۵۵ و تعداد ارجاعات ۱۳ هزار و ۷۵۴ است، زمینه تخصص وی “تهیه رزین سلیکا سولفوریک اسید و سنتز ژلاتورهای طبیعی، لیموچای و چای پر تغالی با پتانسیل‌ تجاری سازی”.

دکتر آرش شاهیان از دانشگاه اصفهان با اچ ایندکس ۱۷ و تعداد ارجاعات ۸۵۰ است، زمینه تخصص وی “اصلاح و باز طراحی تکنیک تحلیل حالات و آثار شکست”.

دکتر گئورگ قره پتیان از دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اچ ایندکس ۳۳ و تعداد ارجاعات پنج هزار و ۵۱۴ است، زمینه تخصص وی “طراحی و ساخت یک نمونه سلایول و سیستم کنترل سرعت آن به منظور کنترل فرکانس ریز شبکه‌ها”.

دکتر نضل صرف زادگان از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اچ ایندکس ۴۲ و تعداد ارجاعات هفت هزار و ۲۶۳ است، ارائه مقاله.

دکتر محمد صال مصلحیان از دانشگاه فردوسی مشهد با اچ ایندکس ۲۳ و تعداد ارجاعات دو هزار و ۳۷ است، زمینه تخصص وی “ارائه سه ایده معتبر در معادلات تابعی، فضاهای غیر ارشمیدوسی و نامساوی‌های عملکردی” .

دکتر سید لطیف موسوی گرگری از دانشگاه شاهد با اچ ایندکس ۱۶ و تعداد ارجاعات ۷۷۹ است، زمینه تخصص وی ” واکسن‌های نوترکیب برای عوامل بیماری‌های روده‌ای”.

دکتر سید حمیدرضا صادقی از دانشگاه تربیت مدرس با اچ ایندکس ۱۸ و تعداد ارجاعات ۹۶۶ است، زمینه تخصص وی “استفاده از ضایعات فرعی صنایع و کارخانجات در راستای حفاظت از آب و خاک”.

دکتر محمد دبیر مقدم از دانشگاه علامه طباطبایی زمینه تخصص وی “ارائه نظریه درباره ماهیت و چیستی زبان”.

دکتر امید عودباشی از دانشگاه هنر اصفهان تعداد اچ ایندکس ۶ و تعداد ارجاعات ۸۴ ، زمینه تخصصی وی “مطالعه فلزگری کهن و فرایندهای تولید فلزات در دنیای باستان “.

دکتر رضا درویش زاده از دانشگاه ارومیه که زمینه تخصصی وی “اصلاح گیاهان آفتابگردان، توتون و ذرت برای مقاومت به خشکی و شوری با استفاده از نشانگرهای مولکولی” است.

دکتر فرزین رضایی از دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اچ ایندکس ۱۵ و ارجاعات ۶۶۶ .

دکتر بهرام صلاحت کار، از دانشگاه گیلان با اچ ایندکس ۱۴ و تعداد ارجاعات ۴۵۴ زمینه تخصصی وی “استفاده از روش های نوین در تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری”.

فناوران برگزیده

دکتر حمیدرضا ربیعی، از دانشگاه صنعتی شریف با طرح سامانه ذخیره سازی داده به عنوان زیر ساخت اصلی اطلاعات حیاتی در مراکز داده.

دکتر سیروس خرم از دانشگاه تبریز با طرح “راه‌اندازی سیستم تصفیه آب شرب از فلز آرسنیک به روش پلاسمایی”

مهندس نوید نجات بخش آزادانی از شهرک علمی ــ تحقیقاتی اصفهان با طرح “دستگاه شتاب دهنده خطی پزشکی”.

دکتر سید عباس شاهمرادی زواره از پارک علم و فناوری پردیس با طرح “میکروسکوپ نیروی اتمی “.

دکتر معصومه پرتویی از پارک خراسان شمالی با طرح “دستگاه جذب چرخش و انتشار اصوات و امواج مغزی برای تشخیص و درمان انواع بیماری‌های ذهنی و جسمی”.

دکتر حسن محمدی مجد از پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاد دانشگاهی با طرح “تدوین دانش فنی و ساخت مته‌های حفاری و دندانه ای” .

پژوهشگران دستگاه‌های اجرایی

دکتر سعید صاحب دل فر از وزارت نفت، زمینه تخصصی وی “کاتالیزهای ناهمگن از مرحله سنتز آزمایشگاهی تا افزایش مقیاس و طراحی واحد تولید صنعتی”.

دکتر محمد پورکاظمی از موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، زمینه تخصصی وی “عملیاتی کردن اصلاح نژاد ماهی کپور، قزل آلای رنگین کمان و میگو با هدف خودکفایی و جلوگیری از واردات”.

دکتر حمید گورابی از پژوهشگاه رویان، زمینه تخصصی “تولید داروهای درمان ناباروری با تکنولوژی جدید پروتئین نو ترکیب”

دکتر محمد جلال الدین ظهوریان مهر از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران زمینه تخصصی “طراحی و ساخت پایلوت تولید سوپر جاذب پایه کشاورزی و بهداشتی با ظرفیت ۱۰ و ۵۰ تن در سال “.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فراخوان ثبت نام در سي و دومين جشنواره بين‌المللي خوارزمي

برترین های حوزه زیست فناوری تجلیل می شوند

اعطا ۱۰۸ گرنت پژوهشی به پژوهشگران کشور از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران

فهرست برندگان هجدهمین جشنواره ابوریحان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها