پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

قائم مقام معاون تحقیقات وزیر بهداشت: تنها ۲۰۰ مرکز تحقیقات علوم پزشکی فعالیت کافی دارند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:42488
دوشنبه، ۲۸ آبان، ۱۳۹۷ | 14:13

قائم مقام معاون تحقیقات وزیر بهداشت:  تنها ۲۰۰ مرکز تحقیقات علوم پزشکی فعالیت کافی دارند

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، از وجود ۸۰۰ مرکز تحقیقات علوم پزشکی در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: ۶۰۰ مرکز تحقیقاتی در ایران فعالیت آنچنانی ندارند  و فقط ۲۰۰ مرکز فعال داریم که از این تعداد ۵۰ مرکز فعالیت برون مرزی دارند و نیاز است اهتمام بیشتری در این زمینه از سوی این مراکز تحقیقاتی صورت گیرد.
به گزارش دیده بان علم ایران به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر شاهین آخوند زاده در حاشیه شرکت در جلسه شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه که با حضور رییس، معاونین آموزشی و پژوهشی و اعضای شورای پژوهشی علوم پزشکی تربت حیدریه برگزار شد، اظهار داشت: اگر پژوهش برای دانشگاه ها هیچ دستاوردی نداشته باشد، حداقل شادابی و سرزندگی را برای دانشجویان و اعضای هیات علمی به ارمغان می آورد و به اوقات فراغت دانشجویان جهت مناسبی می دهد و از سوی دیگر خلا موجود بین دانشگاه و صنعت را مرتفع می سازد.

وی با اشاره به رشد فوق العاده علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نسبت به بقیه دانشگاه های تیپ ۳ و دانشگاه های منطقه سرآمد بوده، اما ادامه این رشد در گرو حمایت و جذب بیشتر اعضای هیات علمی است.

دکتر آخوند زاده از جوان بودن اعضای هیات علمی این دانشگاه استقبال کرد و ادامه داد: باید به دنبال مراکز تحقیقاتی بود که پوشش بیشتری از اعضای هیات علمی طلب کنند و با توجه به قطب بودن تربت حیدریه درخصوص زعفران، باید شرکت های تحقیقاتی و دارویی ای با بهره گیری از این محصول استراتژیک راه اندازی شود.

همچنین دکتر قنبری زاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز ضمن اشاره به اینکه تربت حیدریه قطب اصلی تجاری زعفران است، بیان کرد: ما در دانشگاه بر روی موضوعات خاصی تمرکز کرده ایم که علوم اعصاب، علوم و فنون نوین، بیوتکنولوژی و زعفران از مهمترین های این موضوعات هستند که کار تحقیقاتی بسیار زیادی را می طلبند.

دکتر حسن اژدری زرمهری، معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه نیز از رشد ۱۰۰ درصدی مقالات در پایگاه های اسکوپوس، pub med و ISI خبر داد و افزود: سرعت رشد علمی دانشگاه در مقایسه با منطقه بسیار بالا بوده است. در همین راستا شاخص H-index دانشگاه که در سال ۲۰۱۷ عدد ۷ بوده است در سال ۲۰۱۸ به ۱۴ رسیده است که این مهم، با همت مجموعه پرتلاش و همدل دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه صورت گرفته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موافقت وزارت بهداشت با تاسیس ۱۰ مرکز تحقیقاتی و سه پژوهشکده علوم پزشکی

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی: چوب حراج زدن به زیرساخت های پژوهش چه چیزی عائد کشور می کند؟/ تبصره ۲۱ روند توسعه ای کشور را مختل می کند

رییس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور: تبصره ۲۱ لایحه بودجه، نهایت بی تدبیری و زمینه ساز تسلیم در برابر تحریم هاست

همصدایی جامعه علمی کشور در مخالفت با «تبصره ضد پژوهش» لایحه بودجه/ تیشه ای بر میراث صد ساله پژوهش کشور با یک تبصره!

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها