پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

آغاز اجلاس متعاهدین پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا در غیاب مرجع ملی ایمنی زیستی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:42423
شنبه، ۲۶ آبان، ۱۳۹۷ | 14:54

آغاز اجلاس متعاهدین پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا در غیاب مرجع ملی ایمنی زیستی

نهمین اجلاس متعاهدین پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا در حالی با حضور هیات های بلند پایه از سراسر جهان در شرم الشیخ مصر آغاز شد که برای اولین بار مرجع ملی ایمنی زیستی و رییس انجمن ایمنی زیستی ایران در این اجلاس حاضر نیست.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران با اعلام غیبت سوال برانگیز دکتر قره یاضی در این اجلاس تصریح کرده است که با توجه به اینکه تصمیمات سرنوشت سازی در این اجلاس اتخاذ خواهد شد، حضور متخصصان باتجربه مذاکراتی در زمینه ایمنی زیستی در این اجلاس می توانست کمک موثری به حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران در این حوزه باشد.

جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهای عضو پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا است که در مذاکرات پیش و پس از تصویب این پروتکل نقش موثری داشته است.

در اجلاس متعاهدین پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا که همزمان با چهاردهمین اجلاس کنوانسیون تنوع زیستی و سومین اجلاس پروتکل ناگویا به مدت دو هفته در شرم الشیخ برگزار خواهد شد، موضوعات مهمی از جمله زیست شناسی مصنوعی، دستیابی به اطلاعات توالی ژنومی و … در دستور کار قرار دارند.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

نخستین جلسه شورای ملی ایمنی زیستی در دولت سیزدهم برگزار شد

واردات؛ سهم ایران صاحب فناوری از ۱۹۱ میلیون هکتار کشت تراریخته/رییس سازمان حفاظت محیط زیست خواستار شد: اعمال تغییرات در قانون ایمنی زیستی طی دوره ای فشرده

پیوستن به پروتکل الحاقی ایمنی زیستی ناگویا-کوالالامپور به صلاح ایران است؟

پایان محدودیت غیرقانونی آزمایش میدانی محصولات تراریخته/ کارشکنی وزارت جهاد کشاورزی علیه تولید ملی به رغم واردات گسترده تراریخته‌ها

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها