جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

کاهش عوارض شیمیایی داروهای ضد سرطان با دستاورد پژوهشگران کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:42349
چهارشنبه، ۲۳ آبان، ۱۳۹۷ | 14:11

کاهش عوارض شیمیایی داروهای ضد سرطان با دستاورد پژوهشگران کشور

دکترامین کاظمی بیدختی عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه پژوهش های بین المللی سال گذشته خود درخصوص داروسازی هدفمند داروهای ضد سرطان، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بررسی و تحقیق بر روی پروژه دارورسانی هدفمند دو داروی ضد سرطان به کمک پلیمرهای هوشمند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد پرداخت.

به گزارش دیده بان علم ایران دکترکاظمی بیدختی گفت: در این پروژه بر روی دارورسانی هدفمند دو داروی ضدسرطان به نام های سیس‌پلاتین دوکسوروبیسین به کمک پلیمرهای هوشمند تحقیق و پژوهش شد.
وی افزود: در فرصت مطالعاتی که تابستان ۹۶ در کشور آلمان (دانشگاه هامبورگ) گذراندم، بخشی از روند انجام پروژه دارورسانی هدفمند یک داروی ضد سرطان به کمک پلیمرهای هوشمند مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت و طی پژوهش های صورت گرفته در این فرصت مطالعاتی موفق به سنتز یک پلیمر هوشمند جهت استفاده در دارورسانی هدفمند داروهای ضدسرطان شدیم.
دکتر بیدختی گفت: دراین پروژه قرار است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد آن پلیمر را بر روی داروهای ضد سرطان پیاده کنیم.
عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه داروهایی که امروزه برای درمان سرطان ها به کار می روند به صورت هدفمند طراحی نشده اند، گفت: به همین خاطر بیماران سرطانی در طول دوره درمانی نیاز به مصرف مقادیر زیادی از این داروها دارند، این امر علاوه بر عوارض جانبی بالا، از نظر اقتصادی نیز مشکلات زیادی را برای بیماران به همراه دارد.
وی ادامه داد: هدف ما از هدفمندسازی دارورسانی، کاهش اثرات جانبی داروهای شیمی درمانی و همچنین کاهش قیمت و افزایش تاثیر این داروها در مقابل سرطان باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد: شناسایی ژن‌ها و مسیرهای مولکولی سرطان با تحلیل کلان داده ها

دستیابی محققان ایرانی به تکنیک تشخیص بیماری شبه‌سل

در دانشگاه حکیم سبزواری انجام شد: امکان سنجی و طراحی سیستم تصفیه پساب پالایشگاهی به کمک بازیافت حرارت

غلظت جیوه در شگ ماهیان جنس Alosa در سواحل جنوبی خزر بررسی شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها