- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

رونمایی از «جایزه عکاشه» در پاسداشت استاد پیشکسوت زلزله شناسی ایران

مراسم تقدیر از نیم قرن تلاش علمی استاد بهرام عکاشه، استاد پیشکسوت زلزله شناسی دانشگاه تهران و رونمایی از «جایزه عکاشه» ۲۱ آبان ماه جاری در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران در این مراسم که همزمان با اولین سالروز وقوع زلزله ازگله سرپل ذهاب برگزار می شود، ضمن پاسداشت و تقدیر از پنجاه سال تلاش های علمی و دلسوزانه دکتر بهرام عکاشه برای اولین بار با حضور استاد از جایزه ای تحت عنوان “جایزه عکاشه” رونمایی می شود.

به همت جمعی از دانشجویان استاد در قالب تشکیل هیات امنا و به صورت خودجوش، مقرر است همه ساله این جایزه به یکی از متخصصان عرصه زلزله و رشته ها و شاخه های مرتبط با آن تعلق گیرد.

دکتر مهدی زارع، رییس هیات امنای جایزه عکاشه، هدف از برگزاری این مراسم و ایجاد جایزه عکاشه را ترویج علم زلزله شناسی در جامعه ایران و تشویق نسل های بعدی برای ادامه راه این اندیشمند برجسته و نیز ایجاد فضایی برای به اشتراک گذاری نتایج پژوهش ها و مطالعات متخصصان این رشته درباره زلزله های ایران عنوان و خاطرنشان کرد: این مراسم روز دوشنبه، ۲۱ آبان ماه از  ساعت ۱۳ تا ۱۵در سالن مدیریت بحران منطقه ۶ شهرداری تهران در پارک لاله  برگزار می شود.

انتهای پیام