جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

جهانگیری: انجمن‌های علمی حوزه تراریخته ها صراحتا از دستاورد‌های علمی دفاع کنند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:42238
سه شنبه، ۱۵ آبان، ۱۳۹۷ | 14:03

جهانگیری: انجمن‌های علمی حوزه تراریخته ها صراحتا از دستاورد‌های علمی دفاع کنند

نهمین جلسه شورای ملی ایمنی زیستی عصر دوشنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دكتر اسحاق جهانگيري با تاكيد بر اهميت اطلاع رساني دقيق و به موقع در خصوص محصولات اصلاح شده ژنتيكي(تراريخته)، گفت: لازم است دبيرخانه شوراي ملي ايمني زيستي اطلاع رساني شفافي درباره جزئيات و بررسي هاي علمي صورت گرفته در خصوص اين محصولات انجام دهد.

معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه دبيرخانه شورا مسئوليت سنگيني در زمينه آگاهي بخشي به جامعه درباره محصولات تراريخته بر عهده دارد، تصريح كرد: با توجه به برخي اخبار و تبليغات منفي در خصوص محصولات تراريخته، دبيرخانه شورا بايد در خصوص سلامت محصولات تراريخته، اين موضوع را به صورت دقيق و علمي براي مردم و دستگاه‌هاي نظارتي ذيربط تبيين و آنها را قانع كند تا نگراني و دغدغه هاي موجود نسبت به سلامت جامعه برطرف شود.

دكتر جهانگيري با تاكيد بر اينكه انجمن هاي علمي فعال در زمينه محصولات تراريخته بايد از دستاوردهاي علمي خود با صراحت دفاع كنند، افزود: برخي مخالفت ها كه نسبت به كشت محصولات تراريخته در رسانه ها منتشر مي شود ناشي از نگراني دستگاههاي مختلف نسبت به سلامت مردم است كه اگر دبيرخانه شورا بتواند با استفاده از مستندات علمي آنها را متقاعد كند و به آنان اثبات كند كه كشت اين محصولات با منافع ملي و مصالح مردم در تضاد نيست، نه تنها مخالفت ها برطرف مي شود بلكه شاهد همكاري اين دستگاهها خواهيم بود.

در اين جلسه كه وزير علوم، تحقيقات و فناوري و معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست نيز حضور داشتند، دبير شورا گزارشي از روند اجراي مصوبات جلسات پيشين و نيز وضعيت اجراي پروژه توانمندسازي ايمني زيستي ارائه كرد.

وي همچنين گزارشي از اقدامات انجام شده و برنامه كاري تحقق سياست ها و راهبردهاي اجرايي ايمني زيستي ارائه كرد و به بيان توضيحاتي در خصوص وضعيت اعزام هيات جمهوري اسلامي ايران در نهمين اجلاس متعاهدين پروتكل ايمني زيستي كارتاهنا در آبان ماه پرداخت.

بررسي پيش نويس سند ملي زيست فناوري و اصلاح آيين نامه اجرايي بند ب ماده ۷ قانون ايمني زيستي از ديگر موضوعاتي بود كه در اين جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصميماتي نيز اتخاذ شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کاشت درخت به یاد پایه‌گذار فقید بیوتکنولوژی کشاورزی ایران

نخستین جلسه شورای ملی ایمنی زیستی در دولت سیزدهم برگزار شد

رییس اداره نظارت و ارزیابی غذاهای ویژه: غیرتراریخته‌ها هیچ حسن و مزیتی نسبت به محصولات تراریخته ندارند

بیانیه مشترک انجمن های تخصصی حوزه علوم زیستی و کشاورزی در انتقاد از کارزار رسانه‌ای تحریف مصوبه اخیر مجلس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها