پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

رونمایی از دستگاه اندازه گیری تشعشعات الکترومغناطیسی در دانشگاه کاشان

نسخه قابل پرینت
کد خبر:41957
سه شنبه، ۱ آبان، ۱۳۹۷ | 11:26

رونمایی از دستگاه اندازه گیری تشعشعات الکترومغناطیسی در دانشگاه کاشان

نخستین دستگاه اندازه گیری میزان تشعشعات الکترو مغناطیسی خاورمیانه با حضور «حسین فلاح جوشقانی» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دانشگاه کاشان رونمایی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران مهندس غلامرضا خاکسار ، مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس های رادیویی در این مراسم گفت : ایران چهارمین کشور دنیا است که توانسته است به تکنولوژی ساخت این دستگاه دست پیدا کند.
خاکسار با اشاره به اینکه ایران بعد از کشورهای امریکا ، المان ، اسپانیا دست یابی به این تکنولوژی پیدا کرده است اظهار داشت: برای ساخت این دستگاه ۱۸ ماه وقت صرف شده است.
وی خاطر نشان کرد: این دستگاه با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مرکز تحقیقات مخابرات ایران و با هدف رفع وابستگی کشور در تامین نیازمندی‌ به این تجهیزات از خارج کشور، در پژوهشگاه اجرا شد.
وی افزود: با اجرای این پروژه، سامانه بومی اندازه‌گیری شدت امواج رادیویی برای نخستین بار به دست پژوهشگران داخلی طراحی، ساخته و راه اندازی شد و به این ترتیب جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای دارای این فناوری در دنیا مطرح گردید.
مهندس خاکسار خاطر نشان کرد: با ساخت سامانه بومی اندازه‌گیری شدت میدان پرتو های رادیویی برای پایش حد تشعشعات تجهیزات بی‌سیم، علاوه بر جایگزینی نمونه‌های خارجی با داخلی، رفع نگرانی مردم از اثرات امواج الکترومغناطیسی و تشعشعات رادیویی در آینده نزدیک با محصولات بومی امکان‌پذیر می شود.

پنجمین کنفرانس تخصصی ملی سنجش و ایمنی پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز با همکاری متخصصان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه کاشان برگزار شد.
در این کنفرانس مقاله هایی در خصوص تخمین دز متوسط غده ای در غربالگری های رایج ماموگرافی با شبکه عصب، اجرای رادیوگرافی نوترونی در راکتور تحقیقاتی کم قدرت، بهینه سازی زمان لازم برای طیف سنجی گاما در نمونه های خاک و بررسی سیستم های سنجش و پایش الکترو مغناطیسی غیر یونیزان و حفاظت در برابر پرتوهای غیر یون ساز با امواج رادیویی توسط فرستنده های مختلف به خصوص تلفن همراه در ابعاد علمی و تخصصی ارائه شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

درگذشت ریاضیدان برجسته ایرانی در سانحه تلخ رانندگی

تولید بنزین سوپر دوستدار محیط زیست توسط محققان دانشگاه کاشان

ساخت کرم آرایشی بهداشتی از روغن زالو در دانشگاه کاشان

بهره برداری از نخستین دستگاه تصفیه پسماند گلاب در دانشگاه کاشان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها