سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

فراخوان گرامیداشت سوم آبان ماه، «روز ملی فسیل»/جمجمه گربه سان منقرض شده مراغه، نماد روز ملی فسیل ۹۷

نسخه قابل پرینت
کد خبر:41881
دوشنبه، ۲۳ مهر، ۱۳۹۷ | 15:05

فراخوان گرامیداشت سوم آبان ماه، «روز ملی فسیل»/جمجمه گربه سان منقرض شده مراغه، نماد روز ملی فسیل ۹۷

انجمن دیرینه شناسی ایران که از سال گذشته روز سوم آبان ماه مطابق با ۲۵ اکتبر را به عنوان “روز ملی فسیل” اعلام کرده، امسال نیز با برنامه های متنوع ترویجی این مناسبت علمی را گرامی می دارد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، هدف از نامگذاری سوم آبان به عنوان روز ملی فسیل این است که ضمن معرفی فسیل‌ها برای آشنایی بیشتر علاقه‌مندان به دانش دیرینه شناسی از دانشجویان تا عامه مردم و معرفی کاربردهای این علم در شناخت تاریخ زمین، سرگذشت حیات، اکتشاف ذخایر هیدروکربوری و …، ارتباط شایسته‌ای میان متخصصین این دانش بنیادی با بطن جامعه برقرار شود.

انجمن دیرینه شناسی ایران از تمامی علاقه مندان دانش دیرینه شناسی به ویژه گروه‌های آموزشی زمین‌شناسی در دانشگاه‌ها، همکاران زمین شناس عضو هیات علمی و نیز معلمان و دبیران آموزش و پرورش، مدیران موسسات آموزشی، موزه‌ها و شرکتهای مختلف زمین شناسی، معدنی، نفتی و اکتشافی تقاضا کرده جهت برگزاری برنامه‌ای مرتبط با دانش دیرینه شناسی در معرفی این روز خاص مشارکت و همکاری کنند.

برگزاری بازدیدهای علمی یک روزه، کلاسهای آزاد دیرینه شناسی، سخنرانیهای علمی، تجمعات کوچک علمی در مکانهای عمومی نظیر پارکها، کارگاههای مقاله خوانی، بازدید رایگان از موزه‌های زمین شناسی دانشگاه‌ها برای عموم، نمایش فیلم‌های مستند دیرینه شناسی در سالنهای اجتماعات دانشگاه و … مواردی است که از سوی انجمن دیرینه شناسی ایران پیشنهاد شده است.

لوگوی روز ملی فسیل ۱۳۹۷

لوگوی روز ملی فسیل امسال با تصویری از جمجمه Amphimachairodus از گربه‌سانان منقرض شده مراغه ایران توسط محمد حقانی، هنرمند تصویرگر علمی طراحی شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

شناسایی نخستین سنگواره «پر» از ایران/ سنگواره ای از «پر» با قدمت ۵۰ میلیون سال

چاپ نخستین مقاله از ایران در بولتن نامگذاری جانوران/ تصحیح اشتباه لامارک پس از دو قرن توسط محقق ایرانی

کشف دو گونه فسیل مرجانی جدید با همکاری دیرینه شناسان ایران و چین

«انگشت» تاییدی بر کوچ ۱۸۰ هزار سال قبل انسان از آفریقا/عربستان سرسبز ۸۵ هزار سال قبل، مامن انسان مدرن

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها