جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

بومی سازی شبیه‌ساز کوره صنعتی آزمایشگاه سیستم‌های کنترل خطی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:41734
یکشنبه، ۱۵ مهر، ۱۳۹۷ | 12:57

بومی سازی شبیه‌ساز کوره صنعتی آزمایشگاه سیستم‌های کنترل خطی

سرپرست گروه رباتیک دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب از بومی‌سازی و بهینه‌سازی دستگاه شبیه‌ساز کوره آزمایشگاه سیستم‌های کنترل خطی خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران به همت دانشجویان تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، دستگاه شبیه‌ساز کوره آزمایشگاه سیستم‌های کنترل خطی، بومی‌سازی و بهینه‌سازی شد.

محمدرضا نصیری‌سروی در خصوص اهداف ساخت این دستگاه اظهار کرد: با توجه به نیاز واحد تهران جنوب به تجهیزات آزمایشگاهی در رشته برق-کنترل و نیز هزینه بالای تهیه نمونه خارجی و به‌روز نبودن دستگاه‌های موجود، این دستگاه ساخته شد.

سرپرست گروه رباتیک واحد تهران جنوب با بیان اینکه دستگاه جدید مشکلات موجود در نمونه خارجی آن را مرتفع کرده است، افزود: با توجه به هزینه بالای نمونه خارجی و نیاز دانشگاه، دستگاهی با تجهیزات به‌روز ساخته‌ایم. از دیگر مزایای ساخت این دستگاه صرفه‌جویی ارزی، صرفه‌جویی در زمان و قیمت تمام‌شده است، هزینه ساخت این دستگاه یک‌دهم قیمت نمونه خارجی است.

وی افزود: زمان ساخت این دستگاه ۱۶ ماه به طول انجامید. این دستگاه در آزمایشگاه کنترل خطی، صنعتی و آزمایشگاه ابزار دقیق قابل استفاده است. برای بومی‌سازی این دستگاه از سیگنال‌های کنترلی از PLC های موجود در صنعت کشور استفاده شده است. یکی دیگر از قابلیت‌های دستگاه شبیه‌ساز کوره آزمایشگاه سیستم‌های کنترل خطی، امکان اتصال به کامپیوتر و پرینت تمامی نمودارهایی که در حین آزمایش‌ها به دست می‌آیند.

این عضو هیأت علمی گفت: ساخت این دستگاه در قالب یک طرح پژوهشی با حمایت رئیس و معاون پژوهشی واحد صورت گرفت. امیدواریم بتوانیم با اتخاذ راهکار مناسب برای ساخت پنج دستگاه کنترل دیگر من‌جمله کنترل‌کننده دور موتور و سطح مایعات که نیاز امروز آزمایشگاه کنترل خطی و کنترل صنعتی و ابزار دقیق، قدم برداریم.

نصیری ضمن ابراز خوشحالی از ارتقاء کیفی آزمایشگاه دستگاه‌های کنترل و ایجاد خودباوری در دانشجویان و فارغ‌التحصیلان همچنین از موسوی انزهایی ناظر طرح، اشکان صفوی سهی، محسن زاج چناری، سعید هدایتی، کاوه نقره بجستانی و مهندس غزاله حسنیقلی‌زاده تشکر کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کاهش ساعات موظفی تدریس اعضای هیات علمی فناور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد، مهلت دفاع از پایان‌نامه ها را تمدید کرد

پذیره‌نویسی “فراصندوق سرمایه‌گذاری” آغاز شد

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد به آذرماه موکول شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها