جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مرکز پروژه ایرانوم در غرب کشور شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:41701
شنبه، ۱۴ مهر، ۱۳۹۷ | 12:46

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مرکز پروژه ایرانوم در غرب کشور شد

به منظور ایجاد و گسترش همکاری های آموزشی، پژوهشی و تشخیصی در زمینه کسب دانش و فناوری توالی یابی نسل جدید ژنوم (NGS) در پروژه ایرانوم، تفاهم نامه سه جانبه ژنوم غرب کشور به امضا رسید.

به گزارش دیده بان علم ایران این تفاهم نامه به امضای دکتر ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری، دکتر عرب رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دکتر نجم آبادی به نمایندگی از مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دکتر محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رسید. 

دکتر رضا ملک زاده در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: این مرکز به عنوان مرکز ژنوم (NGS) منطقه ۳ کلان آمایشی غرب ایجاد شده و امکان دسترسی محققان کشور خصوصا محققان منطقه ۳ کلان آمایشی کشور را فراهم می کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به راه اندازی مرکز ژنوم در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سال گذشته اظهار داشت: این مرکز متعهد می شود تا حمایت از مرکز ژنوم غرب کشور و منطقه ۳ آمایشی کشور، حمایت های علمی و مشاوره ای مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و تربیت نیروی انسانی متخصص این مرکز را فراهم کرده و برای راه اندازی مرکز NGS  غرب کشور شامل راه اندازی و تجهیزات تخصصی، همکاری های لازم را به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه داشته باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ملک زاده اعلام کرد: ۱۰ سرطان نخست ایرانیان بر اساس تازه ترین آمار «ثبت سرطان» کشور

اتفاق تلخ قشم و دو پرسش از وزیر بهداشت!

فهرست برندگان هجدهمین جشنواره ابوریحان

کلنگ احداث پردیس فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی یزد به زمین زده شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها