جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

طراحی ایمپلنت دندانی با ابعاد استخوانی فردی در دانشگاه آزاد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:41697
شنبه، ۱۴ مهر، ۱۳۹۷ | 11:37

طراحی ایمپلنت دندانی با ابعاد استخوانی فردی در دانشگاه آزاد

محقق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی موفق به طراحی ایمپلنت دندانی با توجه به ابعاد استخوانی فرد شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، فاطمه مرادی در ارتباط با این تحقیق، گفت: ایمپلنت‌های استاندارد دارای ابعاد خاصی هستند و قادر به تغییر آن نیستم ولی در این تحقیق تلاش شده است ایملنتی مختص فرد و با ویژگی آناتومی و ابعاد فک فرد طراحی و تحلیل شود.

مرادی با بیان اینکه این تحقیق به نوعی بهینه‌سازی طراحی بخشی از ایمپلنت دندانی است، درباره مراحل انجام آن گفت: در این تحقیق ابتدا تصویر سی تی اسکن فک فرد را دریافت کرده و ابعاد استخوان فک را محاسبه کردیم و متناسب با آن ایمپلنتی با قطر و ارتفاع خاص مختص فک فرد طراحی و تحلیل کردیم، که برای تحلیل از تنش موثر و تنش برشی ایجاد شده در ایمپلنت استفاده شده است.

دانشجوی واحد علوم و تحقیقات در تشریح برتری این تحقیق نسبت به تحقیق‌های پیشین، اظهار داشت: از مزایای این تحقیق، منحصر به فرد بودن ایمپلنت است. در واقع هر فرد می‌تواند ایمپلنت مختص خود را داشته باشد.

تحقیق درباره طراحی ایمپلنت با توجه به تعیین ابعاد استخوان در جایگذاری ایمپلنت‌های دندانی در قالب پایان‌نامه دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی پزشکی بیومواد واحد علوم و تحقیقات به راهنمایی دکتر آصف‌نژاد عضو هیات علمی دانشکده علوم فناوری‌های پزشکی واحد علوم و تحقیقات انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این تحقیق از نرم‌افزاهای متلب و کتیا و آباکوس استفاده شد، درباره  اشکالات و محدودیت‌های تحقیقات پیشین گفت: تلاش شده است ایمپلنت طراحی شده کمترین تنش و کمترین میزان شکست را داشته باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تعیین بهترین گونه سنگی مخزنی در میدان نفتی سروک توسط محققان ایرانی

بهبود عملکرد جسمانی ورزشکاران با طراحی دستگاه دروازه‌های هوشمند

ساخت دستکش لرزش گیر برای مبتلایان پارکینسون در کشور

ساخت دستگاه فورس اسپینینگ با قابلیت تولید نانو الیاف در زمان کم و حجم بسیار بالا

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها