جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

همکاری‌های علمی ایران و روسیه در صنعت کامپوزیت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:4151
دوشنبه، ۴ مرداد، ۱۳۹۵ | 12:34

همکاری‌های علمی ایران و روسیه در صنعت کامپوزیت

اعضای ارشد هلدینگ علمی و تولیدی آپاتک یکی از مجموعه‌های بزرگ تحقیقاتی و تولیدی در صنعت کامپوزیت روسیه، با هدف ایجاد فرصت‌های جدید به منظور گسترش همکاری‌های دوجانبه به همت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته  از برخی شرکت‌های فعال در صنعت کامپوزیت ایران بازدید کردند.

به گزارش دیده بان علم ایران اعضای ارشد هلدینگ علمی و تولیدی آپاتک که یکی از مجموعه‌های بزرگ تحقیقاتی و تولیدی در صنعت کامپوزیت روسیه است، هفته گذشته از برخی شرکت‌های فعال در صنعت کامپوزیت ایران بازدید کردند.


این برنامه به همت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و با همکاری انجمن کامپوزیت ایران در یک بازه شش روزه و با هدف ایجاد فرصت‌های جدید برای گسترش همکاری‌های دوجانبه در راستای تجاری‌سازی محصولات و انتقال دانش فنی انجام شد. این هیئت از واحدهای تولیدی چند شرکت کامپوزیتی در نقاط مختلف ایران بازدید کرده و با حضور در محل انجمن کامپوزیت ایران با اعضای هیئت مدیره انجمن و نیز نمایندگان برخی دیگر از شرکت‌ها و موسسات به گفتگو پرداختند.


همچنین اعضای این هئیت با دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی دیدار کردند در این دیدار دبیر ستاد با معرفی برخی از مهم‌ترین دستاورد‌های محققین داخلی در زمینه مواد کامپوزیتی، به ارزیابی فرصت‌ها و چالش‌های موجود در زمینه انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری پرداخت.


دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته نتایج اولیه این سفر را مثبت ارزیابی کرده و در این باره اظهار کرد: اعضای ارشد هلدینگ روسی که با هدف گسترش بازار مصرف و صادرات محصولات خود به ایران سفر کرده بودند، پس از مشاهده توانمندی تخصصی دانشمندان و صنعتگران ایرانی در زمینه کامپوزیت، برای همکاری‌های دو طرفه با صنایع کامپوزیت ایران در زمینه انتقال دانش فنی، استاندارد‌سازی و مواد اولیه اعلام آمادگی کردند.


پرفسور اندرو اوشاکو، مدیرعامل هلدینگ شرکت‌های‌ آپاتک در پایان این دیدار با تشکر از برنامه ریزی ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته در زمینه معرفی توانمندی های ایران در حوزه صنایع کامپوزیت، ظرفیت شرکت‌های ایرانی را برای توسعه همکاری‌ها بسیار بالا ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک با سرمایه‌گذاری مشترک در هر دو کشور روسیه و ایران، فعالیت‌های تجاری و فنی بین دو کشور گسترش خواهد یافت.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

از یکشنبه آینده آغاز می شود: بزرگداشت «هفته ترویج علم» با رویکرد «شناخت ایران زمین»

با بررسی گسترده ۱۱ نژاد ایرانی؛ مشخصات ژنتیکی گستره ژنومی جمعیت ایرانی شناسایی شد

برای سال ۲۰۳۰ برنامه ریزی شد: فرود نخستین فضانوردان روسیه در ماه/پرواز آزمایشی فضاپیمای جدید روسیه در ۲۰۲۳

رباتی که در شبکه تلویزیونی روسیه خبرخوان شد!

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها