شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

دانشجویان ایرانی، برنده رتبه سوم مسابقات جهانی طراحی جت پیشرفته

نسخه قابل پرینت
کد خبر:41376
دوشنبه، ۲۶ شهریور، ۱۳۹۷ | 16:03

دانشجویان ایرانی، برنده رتبه سوم مسابقات جهانی طراحی جت پیشرفته

تیم دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات بین المللی انستيتو هوانوردى و فضانوردى آمريكا در رشته طراحى هواپيماى جت آموزشی پیشرفته موفق به کسب رتبه سوم شد.
به گزارش دیده بان علم ایران، تیم Shadx از دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف با راهنمایی دکتر سیدمحمدباقر ملائک، عضو هیات علمی دانشکده در این مسابقات شرکت کرده بود.
انستيتو هوانوردى و فضانوردى آمريكا (AIAA) سازمانی پیشرو در عرصه هوافضا و بزرگترین انجمن تخصصی مرتبط با هوانوری و فضانوردی است كه در سال ۱۹۶۳ از ادغام جامعه  موشکی آمریکا و جامعه دانش هوافضایی آمریکا تشکیل شد.
این موسسه در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار عضو در ۸۸ كشور دنيا، ۹۵ عضو شرکتی و در بسیاری از دانشگاه های آمریکا و جهان شاخه های دانشجویی دارد.
‏این انستیتو براى تشويق دانشجويان به تجربه فضاى صنعتى و واقعى، هرساله مسابقات طراحى را در رده كارشناسى و تحصيلات تكميلي در موضوعات مختلف به صورت گروهى و انفرادى برگزار مى كند و همه ساله از دانشگاه هايى چون DELFT،Georgia Tech Virginia Tech،University of Kansas و Toronto تيم هايى براى شركت در آن به رقابت مى پردازند.
امسال دو تيم از دانشكده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف با نام هاى شداِكس (Sharif Aircraft Design Experts) و هایفایند (Hyfind) با حمایت و نظارت دكتر ملائك، به ترتیب در مسابقات طراحی هواپیما با موضوع “طراحى هواپيماى جت آموزشی پیشرفته” در رده تحصيلات تكميلى و “طراحی هواپیمای هوانوردی عمومی هیبریدی-الکتریکی” در رده کارشناسی شركت کردند و پس از هشت ماه تلاش برای سومین بار در تاریخ دانشکده  مهندسی هوافضا هر دو تيم موفق به ثبت به موقع پروپوزال طراحى خود شدند که در سه سال سابقه شرکت در این مسابقات به نوبه خود حائز اهمیت است.
پس از بررسى و داوری پروپوزال هاى تمام تيم ها، تيم شداكس (ShadX) كه اكثريت اعضای آن از دانشجویان مقطع كارشناسى بودند، موفق شد از بین ۹ تیم از هفت دانشگاه مختلف در سراسر دنیا که موفق به ارائه (submit) طرح خود شده بودند، مقام سوم را کسب کند.
سید رضا فتاحی معصوم (کارشناسی ارشد)، امیر حاجیزاده (کارشناسی ارشد)، زهرا کمانکش (کارشناسی ارشد)، محمد حسن ثابتی (کارشناسی ارشد)، میلاد غیبی (کارشناسی)، اشکان باقر زاده (کارشناسی)، فرید رسولی (کارشناسی)، امیر جهانبخش (کارشناسی)، سینا نظیفی (کارشناسی)، محمد بیگی (کارشناسی) و مهسا عباس زاده نخست (کارشناسی) اعضای تیم ShadX هستند که با راهنمایی های دکتر ملائک موفق به کسب این رتبه شدند.انتهای پیام

مطالب مرتبط

کشاورزی هوشمندانه با پهپاد گرده‌افشان ایرانی

انتشار مقاله محققان دانشگاه صنعتی شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها