پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

طراحی و تولید دستگاه هوشمند اینترنت اشیاء با قابلیت رهگیری و کنترل

نسخه قابل پرینت
کد خبر:41090
چهارشنبه، ۱۴ شهریور، ۱۳۹۷ | 10:32

طراحی و تولید دستگاه هوشمند اینترنت اشیاء با قابلیت رهگیری و کنترل

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان موفق به طراحی و تولید دستگاه هوشمند اینترنت اشیاء با امکان برقراری ارتباط بی سیم به منظور رهگیری و کنترل از طریق اینترنت شد .

به گزارش دیده بان علم ایران ابوالفضل هاشمی‌نسب با تشریح جزئیاتی از طراحی و تولید دستگاه اینترنت اشیاء(Internet of Things) اظهار کرد: این دستگاه مدرن که برای هر موجودی شامل انسان، حیوان و اشیاء قابلیت ارسال و دریافت داده از طریق شبکه‌های ارتباطی -اینترنت یا اینترانت- را دارد از دستگاهای هوشمند در دسته‌ای کلی به نام اینترنت اشیاء معرفی می‌شود که در واقع به ارتباط اشیای مختلف از طریق اینترنت و برقراری ارتباط با یکدیگر کمک می‌کند تا هدف آن یعنی فراهم کردن تجربه کاراتر و هوشمندتر محقق شود.

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان افزود: ایده طراحی دستگاه‌های مختلف از طریق برنامه ساده ویژه گوشی‌های هوشمند، اصطلاح اینترنت اشیاء را توصیف می‌کند و این پژوهش به‌طور کامل در ایران پیاده‌سازی شده است و از جمله کارهایی که این پروژه می‌تواند انجام دهد، کنترل وسایل الکترونیکی مثل لامپ و وسایل آشپزخانه، کنترل دما و رطوبت خانه و محل کار و تنظیم و مراقبت از سرورهای حساس به دما و رطوبت بوده و همچنین قادر است در تشخیص گازهای شهری اقدام کرده و در صورت وقوع نشتی به افراد خانه و یا محل کار هشدار دهد.

وی با قدرشناسی از استاد راهنما و همکاران خود در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان یادآور شد: کنترل همه قسمت‌ها از طریق اینترنت بر روی گوشی تلفن همراه در هر جایی که دسترسی به اینترنت میسر باشد، انجام می‌شود و این پروژه از نخستین پروژه‌های مربوط به علوم ارتباطات مبتنی بر اینترنت در ایران است.

ابوالفضل هاشمی‌نسب دانشجوی کارشناسی ارشد نرم‌افزار دستگاه اینترنت اشیاء Internet of Things را که مفهومی جدید در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده و از فناوری‌های مدرن محسوب می‌شود در قالب مطالعات مربوط به پایان‌نامه خود با راهنمایی سید جواد محمدی بایگی طراحی و تولید کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سودای دانش بین المللی با پایگاههای «ایران اکسس»! خودتحریمی و قطع ارتباط بین المللی برخی دانشگاه ها و پایگاه های علمی کشور با توهم ایمن سازی سایتها!

کاهش ساعات موظفی تدریس اعضای هیات علمی فناور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد، مهلت دفاع از پایان‌نامه ها را تمدید کرد

پذیره‌نویسی “فراصندوق سرمایه‌گذاری” آغاز شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها