شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

پانزدهمین کنفرانس بین‎المللی مهندسی صنایع برگزار می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:41007
شنبه، ۱۷ شهریور، ۱۳۹۷ | 14:22

پانزدهمین کنفرانس بین‎المللی مهندسی صنایع برگزار می شود

پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع ایران با مشارکت دانشگاه یزد و انجمن مهندسی صنایع ایران روزهای سوم و چهارم بهمن ماه ۹۷ دردانشگاه یزد برگزارمی‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکترداود شیشه‌بری، دبیراجرایی این دوره از کنفرانس، ضمن اعلام اینمطلب، تبادل دانش، مفاهیم، روش‌ها و روندهای جدید مهندسی صنایع در سراسر کشور را از اهداف برگزاری این کنفرانس به عنوان بزرگترین گردهمایی جامعه صنایع ایران دانست.

وی با بیان اینکه استان یزد برای دومین بار میزبانی این کنفرانس را برعهده دارد، محورهای اصلی این دوره از کنفرانس را پایداری سیستم، توسعه الگوریتم‌ها و روش‌های تصمیم‌گیری و بهینه‌سازی، مدیریت عملیات و پروژه، کیفیت و بهره‌وری، زنجیره تامین، ارگونومی و ایمنی، اقتصاد و خدمات مالی، فناوری اطلاعات، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، گردشگری و بوم‌گردی، سیستم‌های مدیریت و تجارب موفق در حوزه صنعت و خدمات ذکر کرد.

شیشه‏‌بری تصریح کرد: با توجه به اهمیت مبحث پایداری در طراحی، برنامه‌‏ریزی، مدیریت و کنترل سیستم‌های خرد و کلان و نقشی که انواع ابزارها و تکنیک‏‌های مهندسی صنایع می‏‌توانند در این زمینه داشته باشند، یکی از محورهای اصلی کنفرانس موضوع پایداری سیستم انتخاب شده و بخشی از برنامه‏‌های کنفرانس بر این موضوع متمرکز خواهد بود.

وی افزود: امسال با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد توجه ویژه‌ای به موضوع گردشگری شده و به عنوان یکی از محورهای اصلی همایش تعریف و برای آن نیز پنل‌های تخصصی در نظر گرفته شده است.

دبیراجرایی پانزدهمین کنفرانس مهندسی صنایع ایران خاطرنشان کرد: دانشگاه‌‏های مختلفی ازاین کنفرانس حمایت علمی و معنوی کرده‌‏اند و همچنین امیدواریم با توجه به موضوع کنفرانس و پیگیری‌های به عمل آمده، مشارکت علمی و مالی خوبی را از صنایع و سازمان‏‌های ملی و استانی شاهد باشیم.

وی درادامه آخرین مهلت ارسال مقالات را اول آبان ماه امسال ذکر کرد و افزود: با تصمیم کمیته علمی و با توجه به درخواست‌های واصله مبنی بر نیاز دانشجویان به استفاده از امتیاز مقاله خود در جلسه دفاع از پایان‌نامه، مقرر شد مقالات دریافت شده تا ۲۰ شهریورماه سال جاری بدون انتظار برای تجمیع، به محض دریافت در فرایند داوری قرار داده شوند.

شیشه‌بری خاطرنشان کرد: در همین راستا مقالات به محض دریافت، در فرآیند بررسی قرار داده می‌شوند و در صورت پذیرش، برای استفاده در جلسه دفاع از پایان‌نامه، نامه تاییدیه پذیرش صادر خواهد شد.

وی حداکثر زمان اعلام نتایج داوری را اول آذرماه و مهلت ثبت نام زودهنگام دراین دوره کنفرانس را اول دی ماه امسال عنوان کرد.

دکترمجید شخصی‌نیائی، نایب دبیر کنفرانس پانزدهم نیز با اشاره به وجوه تمایز این دوره از کنفرانس نسبت به دوره‌های گذشته، گفت: سعی شده در این دوره از کنفرانس از تجارب دوره‌های قبل برای برگزاری بهتر این کنفرانس بهره گرفته شود که در این راستا تیم ۱۰ نفری از کنفرانس قبلی بازدید داشتند.

به گفته وی، علاوه بر این شورای سیاست‌گذاری این دوره از کنفرانس با مشارکت دبیران ادوار گذشته کنفرانس شکل گرفت و از نکته نظرات آنها بهره گرفته شد.

دکترشخصی‌نیائی اظهار کرد: در این دوره تیم کمیته داوری در محورهای مختلف کنفرانس از طریق فراخوان از بین اعضای هیات علمی تمام دانشگاه‌های کشور جذب شدند.

وی، برگزاری مسابقه نوپام (نهاد پرورش ایده‌‏های مهندسی) در حاشیه این دوره از کنفرانس برای اولین‌بار را از دیگر وجوه تمایز این دوره ذکر کرد.

به گفته دکتر شخصی‌نیائی، در این دوره از همایش علاوه بر برگزاری تورهای گردشگری و بازدید از آثار و جاذبه‌های تاریخی جهانشهر یزد، برای اولین بار اقدام به برگزاری تورهای صنعتی برای رقابت علاقه‌مندان در طرح ارزیابی سریع کارخانه انجام خواهد شد و به برترین‌ها جوایزی اهدا خواهد شد.

وی حضور پررنگ‌تر محققان خارجی برای ارائه مقالات را یکی دیگر از اهدافی دانست که در این کنفرانس دنبال خواهد شد.

نایب دبیر این دوره از کنفرانس مهندسی صنایع ایران با بیان اینکه نمایه‌سازی کنفرانس در یکی از مراجع معتبر بین‌المللی با دشواری‌های زیادی همراه است و شرایط خاصی می‌طلبد، این اقدام را یکی دیگر از برنامه‌های این دوره از کنفرانس عنوان کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران برگزار می‌شود

رییس دانشگاه یزد، معاون تحقیقات وزیر نیرو شد

استاد ایرانی، عضو فرهنگستان بین المللی علوم اوراسیا شد

رتبه ۲۲ ایران در تولید مقالات فیزیک جهان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها