جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

دستگاه ایرانی «کروماتوگرافی مایع با بازده بالا» رونمایی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:40824
یکشنبه، ۴ شهریور، ۱۳۹۷ | 12:23

دستگاه ایرانی «کروماتوگرافی مایع با بازده بالا» رونمایی شد

نخستین دستگاه HPLC (کروماتوگرافی مایع با بازده بالا) ایرانی که دستگاهی با قابلیت جداسازی، شناسایی و مقدارسنجی اجزای یک ترکیب بوده و دارای پمپ گرادیان چهار حلاله است با حضور وزیر بهداشت و معاون تحقیقات و فناوری وزیر رونمایی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران به نقل از وزارت بهداشت استفاده از بهترین قطعات و صرف دقت فراوان در ساخت قطعات مختلف موجب شده تا این دستگاه در عمل از طول عمر زیاد و صحت و دقت فوق العاده ای برخوردار باشد به طوری که می توان آن را با تولیدات شرکت های مشهور دنیا مقایسه کرد.

این محصول اولین نمونه ایرانی از دستگاه HPLC است که حاصل کار و تلاش گروهی از محققین بوده و ساخت آن، حدود ۴ سال زمان برده است.
همچنین این دستگاه در دو مدل با پمپ چهار حلاله و تک حلاله ساخته شده و در جداسازی مواد و غلظت در آزمایشگاه های تشخیصی، صنایع داروسازی، کشاورزی، شیمی، نفت و گاز کاربرد دارد و قیمت تمام شده آن حدود ۱۵۰ میلیون تومان بوده که یک سوم تا نصف قیمت نمونه های خارجی اش است.
گفتنی است، کروماتوگرافی مایع با بازده بالا (HPLC)، یک تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی است که نقش عمده ای در عدم خروج ارز از کشور برای خرید دستگاه های مشابه خارجی دارد .
انتهای پیام

مطالب مرتبط

موافقت وزارت بهداشت با تاسیس ۱۰ مرکز تحقیقاتی و سه پژوهشکده علوم پزشکی

قائم مقام معاون تحقیقات وزیر بهداشت: تنها ۲۰۰ مرکز تحقیقات علوم پزشکی فعالیت کافی دارند

تولید “نرم افزار شبیه ساز آناتومی بدن” در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

امضای تفاهم نامه همکاری معاونت تحقیقات وزارت بهداشت و هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها