جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

دستیابی محققان ایرانی به دانش فنی تولید ضدعفونی کننده‌ محیط کشت سلول

نسخه قابل پرینت
کد خبر:40758
شنبه، ۳ شهریور، ۱۳۹۷ | 15:04

دستیابی محققان ایرانی به دانش فنی تولید ضدعفونی کننده‌ محیط کشت سلول

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم‌ پزشکی ایران و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از تولید ضدعفونی کننده محیط‌ های کشت سلول با ظرفیت تولید روزانه ۱۵ هزار لیتر خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر رضا طاهری پاک گفت: محصول تولیدی ما پیش از آنکه تولید محصول باشد تولید دانش فنی بومی است که مختص به استان البرز است.
وی در خصوص ضدعفونی کننده تولید شده گفت: این ضد عفونی کننده جایگزین اتانول ۷۰ درصد است که در آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود؛ اتانول ماده سمی است که به محیط کشت سلول آسیب وارد می‌کند و بخارات سمی آن باعث مشکلات ریوی و آسیب‌های پوستی می‌شود مورد مشابه که ما آن را تولید کردیم هیچکدام از مضرات بالا را ندارد و بعلاوه بوی مطبوعی نیز دارد.
طاهری پاک در خصوص ظرفیت تولید این محصول عنوان کرد: شرکت آمادگی تولید برای هر زمان و هر مقدار را دارد ما هم اکنون ظرفیت تولید روزانه ۱۵ هزار لیتر ضدعفونی کننده را داریم.
وی در خصوص مشابه‌ خارجی محصول تولید شده نیز گفت: این محصولات مشابه خارجی دارد اما محصول ما منحصر به فرد و با دانش فنی و بومی است؛ قیمت خارجی آن حدود ۲۵۰ هزار تومان است و محصول ما یک چهارم آن قیمت دارد.
طاهری پاک در خصوص بازار فروش این ضد عفونی کننده بیان کرد: بازار فروش خوبی برای این محصول پیش بینی شده است ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که در این شرایط اقتصادی ضدعفونی کننده در کمتر از ۴۸ ساعت به دست سفارش دهنده برسد که این عدد برای مناطق دور است و طبیعتاً برای مناطق دیگر به زیر ۲۴ ساعت می‌رسد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران زمان ساخت محصول را یک سال اعلام کرد و گفت: تحقیقات و آزمایشات گسترده‌ای بر روی این محصول انجام شده و با دقت‌ترین کنترل‌های کیفی بر روی این محصول انجام شده است و ۱۵ نفر از متخصصین کشور در تولید این محصول نقش داشته اند که آن را با کیفیتی جهانی وار بازار کنیم.
وی در پایان بر لزوم حمایت مسئولین از کالاهای ایرانی تأکید و بیان کرد: اگر قرار است به استقلال برسیم باید همگی تلاش کنیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اهدای عضو پس از مرگ کامل برای نخستین بار در خاورمیانه/دستاورد امیدبخش جراحان ایرانی برای بیماران در انتظار پیوند

در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارائه شد: راهکاری جدید برای جداسازی آنتی بیوتیک «آموکسی سیلین» از آب

/اختصاصی/یافته‌های پیمایش ملی کووید۱۹نشان داد:ایرانیان کمتر از متوسط دنیا خطر کرونا را درک کرده‌اند/پیام‌های متناقض و ادعای زودهنگام مسوولان درخصوص کنترل کرونا به شدت بر رفتارهای پیشگیرانه مردم تاثیر منفی گذاشت

انتخاب گزارش ویدیویی جراح ایرانی به عنوان مقاله برتر ژورنال فدراسیون بین المللی جراحی چاقی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها