جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

نخستین جنگنده مجهز ایرانی به پرواز درآمد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:40722
سه شنبه، ۳۰ مرداد، ۱۳۹۷ | 11:12

نخستین جنگنده مجهز ایرانی به پرواز درآمد

نخستین جنگنده ایرانی با نام “کوثر” با فرمان رئیس جمهوری همزمان با آغاز مراسم سالروز صنعت دفاعی به پرواز در آمد.

به گزارش دیده بان علم ایران این جنگنده بومی مجهز به سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل ۴ است. بهره گیری از معماری یکپارچه پیشرفته و اویونیک و کنترل آتش با استفاده از شبکه داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل ۴، بهره گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خلبان (HUD) به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره گیری از رادار پیشرفته و چندمنظوره کنترل آتش جهت بالا بردن دقت کشف اهداف و تهدیدات و بهره گیری از ناوبری دقیق به صورت رادیویی و مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند از مهمترین ویژگی های این جنگنده است.
بر اساس این گزارش، مراسم گرامیداشت سالروز صنعت دفاعی با شعار «صنعت دفاعی، نماد تولید ملی و اقتدار دفاعی» و با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی آغاز شد.
رئیس جمهوری در ابتدای این مراسم که امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سورنا ستاری معاون فناوری رییس جمهوری و برخی از فرماندهان نظامی و مسئولان این وزارتخانه حضور داشتند، از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های صنایع دفاعی کشور بازدید کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فردا در تهران برگزار می شود: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور/ افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و رونمایی از ۴۰ دستاورد فناورانه

مدال آوران المپیادهای علمی؛ از اعزام با هزینه شخصی تا عکس یادگاری با روحانی

رییس جمهور: باید برای مشاغل حساس دنبال جذب نخبگان باشیم

رونمایی از یک محصول نانویی با کاربردهای بهداشتی، پزشکی و غذایی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها