جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

رییس ستاد توسعه زیست فناوری: هیچ ابهام قانونی در زمینه تراریخته ها وجود ندارد/سند ویژه در حوزه تراریخته تدوین می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:40168
یکشنبه، ۷ مرداد، ۱۳۹۷ | 12:46

رییس ستاد توسعه زیست فناوری: هیچ ابهام قانونی در زمینه تراریخته ها وجود ندارد/سند ویژه در حوزه تراریخته تدوین می شود

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با تاکید بر این که هیچ ابهام قانونی در حوزه محصولات تراریخته وجود ندارد و اجرایی شدن یا نشدن آن به مسوولان اجرایی بازمی گردد از اقدامات در حال انجام برای تدوین سند ویژه در حوزه تراریخته و ارائه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر مصطفی قانعی در حاشیه بازدید از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی که به همراه تعدادی از مدیران این ستاد صورت گرفت گفت: بر اساس جمع بندی حاصل از این نشست، مقرر شد ستاد توسعه زیست فناوری با حمایت از سه تا چهار مورد از فناوری ها، بین بخش خصوصی و پژوهشگاه به عنوان واسط اقدام کند.

وی با بیان اینکه قراردادهای این فناوری ها، تا یک ماه آینده آماده و تا سه ماه دیگر نهایی خواهد شد، اظهار داشت: چنانچه این فناوری ها به نتیجه برسد می توانیم شاهد تحول خوبی در بحث کشاورزی باشیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری خاطرنشان کرد: پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی قادر به حل بسیاری از مشکلات غذایی و حوزه کشاورزی است و وظیفه ستاد توسعه زیست فناوری در قبال فناوری های جدید این است که این فناوری ها را در صنعتی که امروز بخش کشاورزی با آن مواجه است، نفوذ دهد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری همچنین در نشست مشترک با ریاست پژوهشگاه، معاونان و روسای بخش های تحقیقاتی اظهار داشت: با توجه به تلاش های پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی برای سهیم شدن در تولید ناخالص ملی کشور از طریق تجاری سازی محصولات و فناوری ها، به نظر می رسد الان زمان آن فرا رسیده که در این زمینه نقش خود را ایفا نماییم.

وی به حمایت از دستاوردهای محققان در حوزه های مختلف بیوتکنولوژی کشاورزی از سوی صندوق حمایت از سرمایه گذاری زیست فناوری اشاره و خاطرنشان کرد: ستاد توسعه زیست فناوری آمادگی لازم برای کمک به تجاری سازی محصولات را دارد و در همین زمینه، قراردادها و تفاهم نامه مختلفی با بخش خصوصی و فعالان حوزه کشاورزی و مواد غذایی امضا شده است.

قانعی با تاکید بر لزوم تسریع در اجرایی شدن پروژه های فناورانه، تعیین مدل های همکاری بین پژوهشگاه و ستاد توسعه زیست فناوری به منظور نحوه برخورداری از حمایت های ستاد توسعه زیست فناوری را خواستار شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کاشت درخت به یاد پایه‌گذار فقید بیوتکنولوژی کشاورزی ایران

نخستین جلسه شورای ملی ایمنی زیستی در دولت سیزدهم برگزار شد

رییس اداره نظارت و ارزیابی غذاهای ویژه: غیرتراریخته‌ها هیچ حسن و مزیتی نسبت به محصولات تراریخته ندارند

بیانیه مشترک انجمن های تخصصی حوزه علوم زیستی و کشاورزی در انتقاد از کارزار رسانه‌ای تحریف مصوبه اخیر مجلس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها