جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

دستگاه کنترل چاه‌های آب کشاورزی در کشور ساخته شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:40126
شنبه، ۶ مرداد، ۱۳۹۷ | 12:10

دستگاه کنترل چاه‌های آب کشاورزی در کشور ساخته شد

پژوهشگران پارک علم و فناوری همدان موفق به طراحی و ساخت دستگاه «کشاورزیار» برای کنترل عملکرد و حفاظت از چاه‌های آب کشاورزی شدند.
به گزارش دیده بان علم ایران صادق الماسی‌فرد یکی از مجریان ساخت این دستگاه با بیان اینکه دستگاه کشاورزیار برای حفاظت، نظارت و کنترل چاه‌های کشاورزی بدون حضور دائم کشاورز در مزرعه ساخته شده است، گفت: دستگاه کشاورزیار همه گزارش‌های مرتبط با چاه کشاورزی را با تلفن همراه به اطلاع کشاورز می‌رساند.
وی با اشاره به کارایی این دستگاه افزود: دستگاه کشاورزیار مانند این است که کشاورز بتواند مزرعه خود را با اتوماسیون اداره کرده و با موبایل، شناور را خاموش کند، مدت زمان آبیاری را مشخص و فشار شبکه آبرسانی را کنترل کند.

وی افزود: کشاورزیار بیشتر به دلیل قابلیت آن در اطلاع‌رسانی در زمینه وقوع دزدی، سرقت ترانس و کابل برق چاه کشاورزی با استقبال روبرو شده است.

الماسی فرد با بیان اینکه چهار سال طول کشید تا این دستگاه تجاری شود، تصریح کرد: دستگاه کشاورزیار از سال ۱۳۹۲ گواهی ثبت اختراع دارد و سال گذشته به تولید انبوه رسید.

وی همچنین در خصوص نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی دستگاه گفت: این دستگاه فقط نمونه مشابه چینی دارد که همه مزایای آن در نمونه خارجی نیست.

این دستگاه را واحد فناور راشین گستر ایمن مستقر در پارک علم و فناوری همدان طراحی و ساخته که در زمینه اتوماسیون صنعتی و تله متری (سامانه‌های دورسنجی) فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

آبیاری مزارع هند به کمک خورشید!

در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی انجام شد: طراحی کیت تشخیص زردی نوزادان بر تلفن هوشمند

یک مقام مسوول: تشعشعات آنتن‌های تلفن های همراه ” BTS “در تهران استاندارد است

توصیه های مهم متخصصان برای افزایش عمر باتری موبایل/شارژ ۴۰ درصد، بهترین زمان وصل گوشی به شارژر

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها