- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

تلفن همراه خود را به دربازکن هوشمند چهار کاره تبدیل کنید

پژوهشگران دانشگاه سمنان موفق شدند در بازکن‌های هوشمند صوتی و تصویری موبایلی را طراحی و در پارک علم و فناوری استان به تولید انبوه برسانند.

به گزارش دیده بان علم ایران کوروش کیانی، عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان موفق به طراحی یک برنامه موبایلی شد که علاوه بر در بازکن‌های هوشمند صوتی تصویری، همزمان چهار خدمات شامل دزدگیر، محافظ کودک، دوربین‌های مداربسته و کلید ورود به آپارتمان را روی این سامانه ارائه دهد.

وی در خصوص این سامانه گفت: با نصب این سامانه روی تلفن‌های همراه، پنل‌های دربازکن از منازل، سیستم‌های دزدگیر، دوربین‌های مدار بسته و کلید ورود به منازل حذف شد و صاحبخانه در هر نقطه‌ای از منزل و آپارتمان می‌تواند این خدمات را با استفاده از تلفن همراه دریافت کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان افزود: این سامانه در حال حاضر با استفاده از وای فای در منازل قابل استفاده است و در آینده نزدیک با اینترنت قابلیت استفاده خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ساخت درباز کن های هوشمند موبایلی پیش از این در انحصار کشور کره جنوبی بود گفت: با طراحی و ساخت این دربازکن ها هزینه تهیه آن تا ۷۵ در صد کاهش یافته است.

بنا بر اعلام دانشگاه سمنان دربازکن‌های هوشمند صوتی و تصویری موبایلی به شماره ۷۹۴۵۶ در اداره کل مالکیت صنعتی ایران ثبت اختراع شده است .

انتهای پیام