سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

درخشش هفت دانشگاه ایرانی در رتبه بندی “عصر طلایی” تایمز

نسخه قابل پرینت
کد خبر:39913
شنبه، ۳۰ تیر، ۱۳۹۷ | 12:47

درخشش هفت دانشگاه ایرانی در  رتبه بندی “عصر طلایی” تایمز

دانشگاه صنعتی شریف در رتبه بندی “عصر طلایی” ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان با کسب رتبه ی ۹۲ در این رتبه بندی، به عنوان برترین دانشگاه کشور معرفی شد.
به گزارش دیده بان علم ایران ، ایران با ۷ دانشگاه موقعیت مناسبی در بین دانشگاه‌های عصر طلایی کسب کرده است که دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی، شیراز و تبریز از دانشگاه‌های ممتاز عصر طلایی هستند.
جعفر مهراد موسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با اشاره به رتبه بندی “عصر طلایی” تایمز، گفت: این نظام دانشگاه هایی را که در فاصله زمانی ۱۹۴۵ و ۱۹۶۷ تاسیس شده اند رتبه بندی می کند. نام این رتبه بندی از دوران طلایی در آموزش عالی جهانی که صفت بارز آن گسترش سریع دانشگاه ها و سرمایه‌گذاری بیشتر در تحقیقات علمی است، ریشه گرفته است.
به گفته وی، رتبه بندی “عصر طلایی” حاوی ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان است که از بعد از جنگ جهانی دوم بین سال های ۱۹۴۵ و ۱۹۶۷ تاسیس شده‌اند و ایران در این نظام رتبه بندی ۷ دانشگاه برتر دارد.
موسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با بیان اینکه ده دانشگاه برتر نخست در این رتبه‌بندی، با کمی تفاوت در رتبه دانشگاه ها، دانشگاه هایی است که در رتبه بندی سال ۲۰۱۷ نیز دیده می شود، خاطرنشان کرد: در این رتبه‌بندی بیشترین تغییر در مورد دانشگاه چینی هنگ کنگ است که با صعود سه پله ای در جایگاه سوم نشسته است.این دانشگاه در تمام شاخص ها شامل آموزش، پژوهش، استناد، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی امتیاز بیشتری را بدست آورده است.
به گفته وی، جدول عصر طلایی سال جاری شامل ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان است. پیش از این رتبه بندی عصر طلایی تایمز تنها ۱۰۰ دانشگاه ممتاز جهان را معرفی می کرد.
به گفته وی، دانشگاه صنعتی شریف که در سال ۱۹۶۶ تاسیس شده است در این رتبه‌بندی، رتبه ۹۲ را به خود اختصاص داده است. رتبه بین المللی این دانشگاه در سال ۲۰۱۸ در دامنه ای بین ۶۰۱ تا ۸۰۰ قرار دارد. امتیازهای دانشگاه صنعتی شریف از آموزش ۲۵/۵، پژوهش ۲۶/۵، استناد ۳۶/۷، درآمد صنعتی ۹۶/۴، و چشم انداز بین المللی ۱۹/۶ است.
گفتنی است در این رتبه بندی دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق گردیده پس از دانشگاه صنعتی شریف به عنوان دومین دانشگاه ایرانی رتبه ی ۹۵ را کسب نماید و دانشگاه های شهید بهشتی، شیراز و تبریز در دامنه ای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ در بین ۲۰۰ دانشگاه ممتاز رتبه بندی عصر طلایی قرار دارند. همچین دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه صنعتی اصفهان در دامنه ای بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرار گرفته اند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

سامانه اطلس علم ایران رونمایی شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها