سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

بنیاد ملی طب ایرانی راه اندازی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:39860
دوشنبه، ۲۵ تیر، ۱۳۹۷ | 16:35

بنیاد ملی طب ایرانی راه اندازی شد

فعالیت رسمی بنیاد ملی طب ایرانی آغاز شد.
به گزارش دیده بان علم ایران، بنیاد ملی طب ایرانی، دیروز همزمان با روز ملی طب ایرانی و سالروز تصویب سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی طی مراسمی با حضور دکتر شمس اردکانی، مدیرعامل بنیاد، دکتر رضایی زاده، نایب رییس بنیاد، عباس پورهاشمی،  قائم مقام مجمع خیرین سلامت کشور و سید محمد طباطبایی، معاون مشارکت‌های مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
شمس اردکانی، طی سخنانی در این مراسم گفت: بنیاد ملی طب ایرانی بر پایه ظرفیت بی نظیر، فاخر و غنی طب ایرانی که درطول قرن ها مورد استفاده قرار گرفته، استوار است. این طب نه تنها در محدوده ایران بزرگ، بلکه در تمام جهان به عنوان یک مکتب کامل در عرصه سلامت مورد توجه و استفاده بوده است و اکنون نیز کتاب های آن در دانشگاه های غربی مورد پژوهش قرار می گیرد.
مدیرعامل بنیاد ملی طب ایرانی این بنیاد را چتری وسیع دانست که تمام دست اندرکاران حوزه طب ایرانی چه دانشگاهی و چه فعالان مجاز این عرصه در سطح جامعه را در برمی گیرد و می تواند به عنوان پلی در عرصه بین المللی و نیز پایگاهی مستحکم در عرصه پژوهش های پزشکی راه گشا باشد.
شمس اردکانی در ادامه مهم ترین هدف بنیاد طب ایرانی را تلاش برای نگاهداشت سلامت و ارتقاء کیفیت زندگی جامعه با بهره گیری از آموزه های طب ایرانی، بیان کرد و افزود: امروزه در دنیا، بیماران درانتخاب شیوه های درمانی مورداعتماد، آزادی دارند و ما باید بکوشیم بهترین روشهای درمان و ارتقاء سلامت مورد نظر جامعه را حمایت کنیم. در این راستا بنیاد طب ایرانی نیز که از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند در این راستا گام برمی‌ دارد.
در ادامه این نشست خبری، دکتر رضایی زاده تصویب سند گیاهان دارویی و طب سنتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در روز ۲۵ تیرماه را مبنای نامگذاری این روز به نام روز طب ایرانی عنوان کرد و افزود: ما در این روز آغاز به کار بنیاد طب ایرانی را به عنوان سازمانی مردم نهاد اعلام می کنیم. این بنیاد با حمایتها و کمک های مردمی، خیرین و واقفین به کار خواهد پرداخت.
نایب رییس بنیاد طب ایرانی اساسنامه این بنیاد را مبتنی بر بند دوازدهم سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب که بر احیاء، معرفی و نهادینه کردن طب سنتی ایران تأکید دارد، عنوان کرد و گفت: سیاستگزاری بنیاد در قدم اول برمبنای اصلاح سبک زندگی در سطح جامعه استوار است و پرداختن به آموزش های خودمراقبتی مبتنی بر طب سنتی ایران از اهداف اصلی ماست.
رییس دانشکده طب ایرانی در ادامه بر لزوم پیوند دادن پژوهش های بین رشته ای در حوزه  طب ایرانی تأکید کرد و افزود: ایجاد محتوای آموزشی مناسب نسل کنونی و نسل های آینده و ساماندهی آموزش دهی در فضای مجازی از فعالیت های اصلی ما خواهد بود.
عباس پورهاشمی در این نشست خبری که همزمان با اجلاس زنان خیّر حوزه سلامت برگزار شد، اثرگذاری بر کل جامعه را دغدغه مجمع خیرین سلامت برشمرد و افزود: طب ایرانی با وجود سابقه طولانی، امکانات فراوان، متون علمی غنی و اساتید بزرگی که دارد، می تواند برای سلامت جامعه بسیار کارآمد باشد. ما تلاش خواهیم کرد از تمام امکانات مجمع خیرین سلامت بهره ببریم و با توجه به اعتمادی که مردم به این مجمع دارند، کل جامعه را برای استفاده بیشتر و بهتر از طب ایرانی به صحنه بیاوریم.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها