سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

ایران در جایگاه سوم مسابقه بین المللی طبيعي دانان نوجوان

نسخه قابل پرینت
کد خبر:39781
یکشنبه، ۲۴ تیر، ۱۳۹۷ | 13:59

ایران در جایگاه سوم مسابقه بین المللی طبيعي دانان نوجوان

ششمين دوره مسابقه علوم طبيعي دانان نوجوان (IYNT2018) با حضور تیم هایی از ایران در تفليس گرجستان برگزار شد.

دینا ایزدی، سرپرست تیم اعزامی ایران به این رقابتها به خبرنگار دیده بان علم ایران گفت: در اين دوره از مسابقات ١٥ تيم از كشورهاي نيوزيلند، بلاروس، كرواسي، روسيه، سوئيس، بلغارستان،گرجستان، قزاقستان و … شركت داشتند و از ايران هم دو تيم منتخب مسابقه داخلي توسط موسسه انديشه هاي خلاق جوان آريايي در اين مسابقه حضور یافته بودند.

وی درباره نحوه برگزاری این مسابقات گفت: تيم هاي نوجوان در رده سني ١٢ تا ١٦ سال به زبان انگليسي و طبق قوانینی مشابه مسابقه IYPT (مسابقه فیزیکدانان نوجوان) در سه مرحله در حل مسائل از پيش اعلام شده به رقابت می پردازند و در مرحله چهارم با مسائل جديدي كه در مسابقه اعلام مي شود به ساخت ست آپ آزمايشگاهي و انجام آزمايش و تجزيه و تحليل داده ها و در نهايت به چالش كشيدن رقباي خود می پردازند. در پایان ٩ تيمي كه امتياز بالا به دست مي آورند وارد مرحله نيمه نهايي شده و برندگان هر گروه وارد مرحله فينال مسابقه مي شوند.

ایزدی خاطرنشان کرد: در پایان مسابقه، تیم حائز بالاترين امتياز برنده مدال طلا و دو تيم ديگر فيناليست مدال نقره دريافت مي كنند. ٦ تيم دیگر راه یافته به مرحله نيمه نهايي هم برنده مدال برنز مي شوند. در اين دوره تيم سوئيس مدال طلا و دو تيم بلغارستان و گرجستان كاماراوي مدال نقره دريافت كردند.
كيانا كمالي پور شيراز، موژان نادري مشائي، مايسا نادري، محمد جواد جعفر زاده اعضاي يكي از دو تيم ايران به همراه تيم هاي كرواسي، نيوزيلند، گرجستان نشنال، روسيه و بلاروس در رتبه سوم قرار گرفتند و مدال برنز دريافت كردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

برگزاری بیستمین دوره المپیاد علوم نوجوانان با حضور تیم دانش‌آموزی ایران

برگزاری بیستمین دوره المپیاد بین‌المللی علوم نوجوانان با حضور تیم ایران

دهمین دوره مسابقه طبیعی دانان نوجوان ایران برگزار شد

پانزدهمین دوره مسابقه فیزیکدانان جوان ایران برگزار شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها